Gå til innhold

Hvor mange skift...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hehe, dette er nok et litt dumt spørsmål...

Jeg lurer rett og slett på om det stort sett holder med en body til babyen pr dag? Skjønner veldig godt at dette kan variere, med tanke på gulping og andre uhell.

Poenget er at jeg skal jo ligge på barselshotellet etter fødselen, og der må vi jo ha med oss klær til babyen selv. Og der får vi jo ikke vasket klærne etterhvert. Så rett og slett, hvor mange bodyer trenger jeg ta med? Holder det med en til hver dag? To til hver dag?

Gud så dum en føler seg som førstegangs av og til :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og skal jeg ta med f.eks pysjamas, eller ligger babyen i body om natta mens man er der?

HI

Skrevet

Hehe.. føler med deg!

Lurer også på dette da jeg åsså er førstegangs:)

Jeg tenkte kanskje 2 pr dag, hvis jeg trenger fler sender jeg bare mannen hjemom for å hente flere da vi bare bor 5 min fra sykehuset

(ganske greit sånn sett:)

Hva tenkte du du sku ha med så babyen kan reise hjem i da??

Jeg lurer på om det er nok med bukse, genser og lue..

spørs hvor kaldt det er ute, men hun kommer jo til å bli tullet rundt med teppe osv=) Hmm.. ikke enkelt..

Gidd liksom ikke drasse på hele klesskapet hennes heller!! Hehe=)

Skrevet

Hmm.. tror jeg tar med meg en pysjamas?? Ellers går det vel greit at h*n ligg i body?=)

Skrevet

Jeg ville tatt med meg en del bodyer og bukser, for man vet jo aldri.. De gulper sikkert ikke så mye i starten, men man kan nå søle litt morsmelk og slikt rundt omkring! Ville tatt med et par bodyer for hver dag, og et par pysjamaser! Vi iallefall begynte med pysj på natta fra vi kom hjem, og da var det ok å ha noen.. Men det er jo opp til hver enkelt det da!

Skrevet

Min første kom i februar, så til hjem kjøring hadde vi en myk fleecedress, litt sånn god og varm som han lå i. Så fikk han et pledd over seg i bilstolen.. Men bor jo i Tromsø da så er sikkert forskjell på tempraturen rundt omkring!

Skrevet

Takk for svar.

Til hjemreise tenkte jeg ta med en body, sparkebukse, jakke og tilhørende lue. Som du sier, så blir det nok pledd også hvis det er kaldt. Hm... Vanskelig det der gitt. Heldigvis bor ikke vi så langt unna sykehuset heller, så sambo kan jo stikke hjemom hvis det er noe.

Men hva slags størrelse skal jeg ta med da? Alle sier til meg at jeg knapt skal kjøpe noen klær i str 50, da det ikke blir brukt. Men det er vel det som brukes de første dagene? Skal vel være en stor unge for at han begynner rett på 56?

Skrevet

Vil tro 2 bodyer per dag holder de første dagene. De gulper ikke så mye da, ettersom jeg husker. For de spiser så lite i starten.

Derimot kommer du til å trenge MANGE etterhvert. Og pyjamaser fikk jeg aldri nok av...det gjør jeg nesten ikke nå heller, og gutten er snart 2. Blir alltid et eller annet søl, og jeg klarer ikke å legge han med flekker...

Skrevet

Husk på at str 50 betyr 50 cm. Dvs at om ungen din er 52 cm ved fødsel, er allerede 50 for lite. Min gutt var akkurat 50 da han ble født, men tror han gikk greit inn i 56. Kjøp for all del ikke mer enn EN body i 50. Den holder max noen dager!!!

Skrevet

Ja iallefall jeg syns det er veldig ok i starten at klærne ikke er for store.. Så ville tatt med iallefall bodyer i 50.. De vokser jo fort i starten, men ikke såå fort da! Og veldig fine de bodyene som man ikke trenger å dra over hodet på babyen, det finnes flere forskjellige typer bodyer/skjorter som kneppes/knytes i front...

Jeg må kjøpe nytt i str 50, så blir nå å ta med meg en del da av dem.. Og heller sende dem hjem til vask.. Kjøper man feks på H&M så kan de tørkes i trommel..

Skrevet

Ok, da er jeg blitt litt klokere :) Takk for svar!

Jeg regner med at jeg kjøper inn en del bodyer i str 50 og 56 som jeg tar med. Kjøper vel noen på HM, de er jo såpass billige at det gjør vel ikke noe om de ikke blir så mye brukt. Og så må vel strømpebukse til være grei nok bekledning på hotellet?

Det er vel 3-4 dager som er vanlig å ligge på hotellet, så uansett så blir det ikke så mange bodyer. De er jo ikke så store at de tar all verdens plass i bagen :)

HI

Skrevet

Vi brukte ikke strømpebukse på vår knott før etter ganske lang tid, de er litt knotete å få på. Men myke sparkebukser med litt høyt liv er utrolig fantastiske!

Ja klærne er ikke så store i starten.. Bare så utrolig nyyyyydelige!!!

Skrevet

Jeg har fått bare store barn jeg, rundt 4-4,2kg og 52-53 cm lange og de brukte str 50 hvertfall i en mnd, Så jeg har kjøpt en del i str 50 nå også jeg.

Skrevet

Ja de størrelsene kommer jo an på kroppsformen til babyen også...

Skrevet

Str.50 skal vare til ungen er 56 cm og str. 56 skal vare til ungen er 62 cm.

Jeg brukte str. 50 i ca. 8 uker til første ungen som var 49 cm ved fødsel.

Skrevet

Jenta mi var 52 cm og nesten 4 kg. Vi brukte str 50 de første ukene på henne - dvs. klær fra H&M, Lindex og sånn i str. 50 gikk fint, men fra de "dyrere" bebiklær butikkene så var det meste for lite fra første stund. Det er forskjell på str 50 fra merke til merke er min erfaring....

Skrevet

Jeg kommer til å bruke bodyene på sykehuset jeg, gjorde det med førstemann. Han brukte da body og lå i helseteppe med dyne over seg. Brukte ikke pysj. Ser du skal ligge på barselhotell. Anbefaler deg å ha med deg mer enn en body til dagen da babyen kan være en gulpebaby og det ofte blir flere skift.

Skrevet

Det varierer veldig fra baby til baby. Gutten min gulpet ikke før han kastet opp da han var fem uker gammel, så han trengte nesten ikke klær av den grunn. Han var veldig tynn så det hendte at tisset rant ut ved lårene i bleia,da. Men jeg vil si at en body + litt pr dag er fint.

Vi begynte å skifte til pysj med en gang. Fint å bare begynne med kveldrutine også for foreldrene. Da er man i gang, så slipper man å lure på når det er på tide, liksom.

Men det er jo etter hvordan man føler for å gjøre det selv.

Skrevet

Ta med en bunke du... Man vet aldri hvor mye tøy man trenger. Førstemann gulpa mye fostervann, så jeg måtte vaske klær på sykehuset... det var litt kjipt...

Jeg har pakka med 6 bodier. og 2 pysjer. Regner med at det holder de 2-3 dagene jeg skal være på SH

Skrevet

jeg har termin 1 juni, men blir kanskje satt igang før pga sv.diabetes.

Det jeg lurer på er tror dere det holder å ha på babyen body, bukse og genser og lue når vi skal hjem. også et teppe i bilen?

er første babyen så er så usikker..'

takker for svar

Skrevet

Jeg hadde tatt med en god del jeg. De tar ikke mye plass og man vet aldri. Gutten vår kastet opp utorlig mye blodig fostervann de første dagene, og vi måtte skifte på han hele tiden. I tillegg kan de jo gulpe, tisse og bæsje ut av bleia.... Kjedelig å ikke ha nok for å si det sånn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...