Tante Gustava Skrevet 28. mars 2008 #1 Skrevet 28. mars 2008 Hvor mange ammeinnlegg trenger man? Jeg har kjøpt 2 stk i ull, men de er jo ganske dyre da... Regner med at det kanskje også er lurt å kjøpe noen engangs? Hvilke er da bra? Har liksom fått anbefalt ull av jordmor, men kan jo ikke kjøpe ubegrenset av de heller. Ikke alltid like greit å være førstegangs gitt
Gjest mphs Skrevet 28. mars 2008 #2 Skrevet 28. mars 2008 Jeg har 3 par i ull fra forige gang som er lite brukt. Jeg likte best de i papir fra chicco og medela. Brukte kun de i ull over de i papir når det var kaldt.
Bimsevimsen-på overtid :-( Skrevet 28. mars 2008 #3 Skrevet 28. mars 2008 Jeg hadde to par i ull forrige gang, og så brukte jeg bomullsinnlegg. Fikk kjøpt den i pakke med vaskenett(10 stk/5 par) fra Bravado. Veldig gode!
lucky meee:) Skrevet 28. mars 2008 #4 Skrevet 28. mars 2008 Jeg bruker engans under også de i ull over:) har kun to i ull og disse bytter jeg på. Apoteket har noen gode engangs som ikke "loer", men husker ikke heilt hva de heter.
Puselure Skrevet 28. mars 2008 #5 Skrevet 28. mars 2008 Jeg har 3 ammeinnlegg i ull fra sist gang, så brukte jeg papir utenpå de i ull. Ull er best innerst mot huden, da blir en ikke kald hvis en blir våt;) Kjøpte de ullinnleggene hos apotek1 og vasket de i lanolinsåpe noen få ganger:) Hadde ikke antydning til brystbetennelse:)
lykketreff:-) Skrevet 28. mars 2008 #6 Skrevet 28. mars 2008 Hvis du har en gammel genser i ull du ikke lenger bruker, kan du tove denne i vaskemaskinen og lage ammeinnlegg selv! Bare klipp passe emner etter toving, legg dobbelt og sy en zikkzakk-søm rundt. Billig og miljøvennlig :-)
Smånetta 14.mai Skrevet 28. mars 2008 #7 Skrevet 28. mars 2008 Har tre-fire par i ull fra sist. Måtte ha engangs inni i starten, men har ikke kjøpt inn det, faktisk. Dumt nok. Har tre par i div prøver, da. Veldig fornøyd med ullinnleggene fra nøstebarn. Hadde store, åpne sår til 4. mnd med amming og det eneste jeg holdt ut var myk, myk ull.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå