Gå til innhold

"problem" i barnehagen


Kuredu

Anbefalte innlegg

Jenta vår har gått i barnehage siden slutten av september. Det gikk veldig fint i starten, men så fikk hun en gråteperiode etter jul. Den ga seg etter ca et par mnd, og så ble det påskeferie. Da var hun ikke i bh på halvannen uke, og første dag tilbake etter påske var jeg veldig spent på hvordan det skulle gå. Alt gikk greit - helt til hun fikk se en av de ansatte i bh, en ung gutt på ca 19 år (han har jobbet der i ca to-tre mnd - akkurat i den perioden hun har grått mest. Den perioden hun ikke gråt var han sykemeldt). Hun ble helt stiv av skrekk og hylte mens hun klamret seg fast i meg. Jeg har aldri sett henne sånn før. Det samme skjedde da jeg leverte henne i dag, alt gikk fint - helt til hun så han. Jeg kjenner jeg blir helt fortvilet, og må si jeg ikke har sansen for denne gutten i utgangspunktet (uten å gå i detalj på hvorfor). Etter at jeg har sagt hadet til denne gråtende jenta snakker jeg litt med en av de andre ansatte og sier jeg synes det er rart hun reagerer slikt, og da fortelle hun meg at det er to andre av jentene som går i bh som også reagerer slik når de ser han.

 

Vi skal uansett bytte barnehage fra august, og vi skal ha lang sommerferie i år slik at hun har bare 2 mnd igjen i den bh, men jeg synes det er vondt å levere henne når jeg ser hvordan hun reagerer. Lurer på om jeg skal snakke med styrer eller om jeg bare må la dette gå sin gang? Noen erfaringer eller kommentarer?

 

Dette ble langt, men måtte nok få det ut ja..............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff da, det høres ikke noe gilt ut. Det går jo an å høre med styrer så slipper du å gå å bekymre det i alle fall .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen erfaring! Men så ekkelt!!! Skjønner godt du har klump i magen.

 

Godt du sa i fra da, og i og med at andre hadde reagert sånn også så er nok de andre ansatte litt oppmerksom på det tenker jeg....Men tror nok jeg hadde tatt kontakt med styrer, og om du kjenner de andre foreldrene oppfordre de og til å gjøre det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom hun ikke reagerer på gutter/menn generelt så ville jeg nok prøvd å få gjort noe med problemet. Er jo tydelig at disse tre jentene ikke liker han! Kan du ikke snakke med styrer og foreldrene til de andre jentene? Trenger jo ikke være at han gjør dem noe galt, men heller at han ikke har det barnetekket han burde hatt for å jobbe i bhg? Styrer må jo uansett sørge for at barna har det bra og følge opp slik at de ansatte gjør en tilfredsstillende jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...