Gå til innhold

27 gode grunner til å velge Voksipose:

Anbefalte innlegg

Skrevet

(hentet fra hjemmesiden deres)

-Dine venner er veldig fornøyd med Voksi

-Du får mye for pengene

-Lett å videreselge på bruktmarkedet

-Helårspose, ulldyna kan skiftes til bomulls sommer dyne

-Brukstiden, barnets "private oppholdsrom", fra nyfødt til 3 årsalder.

-Isloleringsevnen

-Flammehemmende med ulldyna

-Valgfri tykkelse på ulldyna

-Hygienisk, alle deler kan vaskes

-Fornybar, alle deler er utskiftbare

-Stort fargeutvalg

-Kan forlenges, om man ønsker samme pose til større barn

-Fleksibel, kan utvides både i bredden og lengden

-Fås også som tvillingpose

-Huller for vognsele

-Kan brukes som bærebag

-Erstatter sengetøy på reisen

-Krever mindre tøy på barnet, dvs. man raskt kan forflytte barnet fra inne til utemiljø

-Kan brukes som teppe

-Fås i mange varianter

-Skadestoffkontrollerte bomullsstoffer, "Øko Tex Standard 100"

-Miljøvennlig, kun nedbrytbare og fornybare råvarer fra naturen

-Antistatisk

-Ingen metalldeler

-Produsert i Norge, det betyr " kort vei " til produsent

-15 års erfaring i markedet

- "Sauen er eit alright dyr", ulla er i utgangspunktet skapt for å varme, omhylle og ta vare på liv!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe!! For meg som er innbitt motstander av voksiposen er dette morsom lesing!! :-)

Skrevet

Moro lesing ja.

Voksi-posen:Liker den ikke og vil ikke like den.

Sånn er det bare. Ville ikke hatt voksi om den så ble kastet etter meg.

Skrevet

Hvorfor liker dere ikke voksi da?

Jeg har brukt voksipose til mine to eldste, og vært veldig fornøyd jeg. Ikke hørt om noen som har vært misfornøyd heller. (før jeg leste om de innbitte motstanderne her da :) )

Skrevet

Noen som har en link til butikk som selger denne? Har ikke helt oppfattet hva det er for noen, men de 27 grunnene var jo slett ikke så dårlige grunner da?

kan jeg erstatte vogdyne med denne kansje??

Tenkte jeg skulle finne ut litt mer og heller gjøre meg opp en mening selv om hvor fantastisk det er/ikke er :)

Skrevet

Ja, dette lurer jeg på og. Har egentlig ikke så sterke meninger for eller i mot, jeg, men ble overrasket over disse innbitte voksipose"motstanderne", hehe.

Hvorfor så i mot?

Skrevet

Oppdaget akkurat at det står hentet fra hjemmesiden deres i hovedinnlegget.

Hvilken hjemmeside snakker vi om da?

Skrevet

Takk, så jo slett ikke verst ut dette da, tror jeg skal se om noen selger brukt men de var litt vel dyre og kjøpe ny synes jeg..

Skrevet

jeg var veldig negativ til voksien før... men har kjøpt en nå...datteren min på snart to år har brukt den i en mnd ca nå.. og må si jeg er super fornøyd. den er jo bare skikkelig god.. hun ligger som en liten prinsesse oppi den..;)

Skrevet

Har ikke 27 grunner, men de grunnene jeg har er mer enn gode nok... Og jeg har erfaring med disse posene fra både slekt og jobb... Jobber med de minste i bhg, vi er 12 stk på 3 avdelinger som har små, og av oss 12 er det kun 1 som syns de er ok, men ingen av oss syns de er best.... Så jeg vet at det ikke er kun meg!! :-)

Sånn i farta så kommer jeg på disse da:

- store og klumpete, tar veldig mye plass

- 3 lag tøy over brystet, men bare litt over bena

-kryper vannvittig fort ned fra brystet (ikke alle som har slike som man kan forlenge)

-veldig knotete hvis man skal legge litt store barn, tunge barn eller barn med litt "fart i"

-knyting og snorer har ingenting i en barnevogn å gjøre...

- så store oppe med brystet at mye av friskluften blir rett og slett hindret.. Bittesmå barn blir da avhengige av at vognen har god lufting i skjerm eller at det er litt mellomrom mellom skjerm og bag..

-unger som er litt urolige får bena sine ut av posen..

- overhodet ikke den varmeste posen!! (bor i Tromsø... Kaldt om vinteren)

Vel, dette var noen av grunnene da, kommer ikke på flere i farta.. Vi har brukt Vanvikposen, som er noe av samme prinsipp med dyne i en pose/trekk, men den lukkes med glidelås og er mye lettere å kontrollere.. Soveposene for barn fra ajungilak og fjellpulken er de absolutt beste posene jeg har både styrt med på jobb og privat! Vi har en fjellpulken pose, med en ekstra fleecepose inni, og den er bare helt fantasisk!! Riktignok ikke hull i ryggen på den, men vi har bare løse seler som festes i vogna, og stikkes inn der som glidelåsen slutter.. så fester vi det hele med borrelåsen helt øverst på glidelåsen.. Fantasisk pose som jeg gleder meg til å ta i bruk igjen!!!

Skrevet

Hull til selene på voksiposen? Det har ikke min...

Skrevet

Nå bor jeg på østlandet jeg, så det er jo et helt annen klima her enn i Tromså, vi har jo aldri like hardt vær som dere har. Så kanskje funker voksiposen bedre her enn der det er veldig hardt vær.

Men jeg har brukt voksipose til 2 barn, fra de er ganske små og til de ikke sover i vogn lenger, og er godt fornøyd jeg. Barna mine har vært gode og varme mens de har sovet, og har ikke opplevd at de har fått beina utenfor eller andre problemer. Jeg jobber også i barnehage, og storparten av sovebarna her bruker voksi, og jeg har ikke hørt noen si noe negativt om det.

Men som sagt, vi har jo relativt milde vintre sammenlignet med dere.

Skrevet

Hadde voksi til de 2 første, og var for så vidt greit fornøyd, men denne gangen går vi for en lett og varm dunpose.

Smak og behage dette her. Hadde lyst på noe nytt og synes voksien er stor og klumpete. Passer godt i en stor vogn ala simo, men vi har en lettere 3-hjuling, og der blir det litt i overkant fullt med voksipose. Da vi fikk nr 1 for 7 år siden var det stor sett bare voksi som gjaldt, men nå er det jo kommet såååå mange gode og stilige poser på markedet. Vi har kjøpt EasyKid-posen i dun. Passer ypperlig til vårt bruk, Brukes først som liten dunpose i bgen, deretter kan den skjøtes og bli lang så den passer i pulken frem til barnet er ca 4 år...

Skrevet

Jeg skal ikke uttale meg så masse, siden jeg ikke har egne barn (riktig enda) men jeg må si meg uenig med olinebrumm. Jobber også (vi er flere :)) i barnehage i Tromsø, og jeg må si at voksiposene er de jeg liker best utfra de erfaringene jeg har gjort meg i barnehagen. Gode varme poser med lang brukstid og flere bruksområder (for oss som er glade i å dra på tur er den fin som sovepose utenom vogna også)

Men det er selvfølgelig sånn at en har forskjellige meninger :) Og det er jo flott :)

Skrevet

Jeg har brukt voksiposen til mine tre barn og er kjempefornøyd med den. Har heller aldri opplevd at barna er blitt kalde, stikker ut beina ol. Har også erfaring fra barnehage og har aldri hørt noe negativt fra andre om denne vognposen. Jeg har brukt posen fra barna er nyfødte til di har sluttet å sove på dagtid. En helt genial pose spør du meg. Selv om vi ikke bor oppe i nord, men på hedmarken, kan det jammen bli ganske så kaldt her om vinteren også.

Skrevet

Voksi har forresten kommet med en ny serie som heter voksi aktiv. Den er litt nettere, slik at den passer til tre-hjulinger og mindre vogner også er den med klips istedefor knyting. Så nå er ikke det noen unnskyldning for å ikke bruke den heller.

Skrevet

Olinebrumm20juni; Hva slags poser ser du mest av på småbarnsavd for tiden egentlig? Anbefaler du noe?

Kan vel si at jeg er en voksi-motstander, så jeg SKAL ha noe annet enn voksi;) Har kikka på "ødenwalder"(fant ikke o med tødler..hehe..), den syns jeg virka veldig bra:) Men jeg trenger vel uansett ikke pose før til høsten(termin i juni)...!?

Skrevet

Ja men det er jo det som er så fint!! At vi kan velge forskjellige ting ut fra hva vi liker og syns er ok!! :-) Jeg er storfornøyd med mine poser og kan bruke dem mye og lenge, er godt fornøyd med det! :-)

Jupp Ane, er jo forskjellige meninger inndad i Tromsø også!! :) Og godt er det syns jeg!

ps og glad er jeg jo for at dere med slike poser er fornøyde med dem! Det er jo bare flott!

Skrevet

*dytt*

:)

Skrevet

Vil bare si at de som tror klimaet i Tromsø er så veldig forskjellig ifra steder i østlandsregionen, de tar nok litt feil ja.

Vi har kanskje litt mer stabile vintrer her i nord, men noe særlig kaldere i snitt i feks januar er det ikke. Derimot i indre deler av troms og finnmark er det nok adskillig kaldere men det er et tørrere klima.

I forhold til bekledning er varierende vær vel så problematisk som kulde....

Vi har brukt voksi pose til 3 av våre og vi har bare positiv erfaring, noe som gjorde at vi kjøpte oss en ny pose nå....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...