Gjest Skrevet 28. mars 2008 #1 Skrevet 28. mars 2008 Tenkte at jeg skulle være ute i god tid med å levere foreldrepengesøknad for pappaen i huset, samt at jeg leverte søknad om engangsstønad for meg selv. Og for å slippe postgang og slikt dro jeg ned og leverte den i skranka 13 mars, med alle vedlegg osv. Og i dag ringte jeg, siden det ikke er mer enn en ukes behandlingstid omtrent på engangsstønaden. Og får til svar at, jammen, denne søknaden ble jo ikke levert før for 3 dager siden! Neheeeei nei?! Ikke det?! Hvem på NAV har da sittet og sutta på den i mellomtiden?! Også fikk jeg beskjed om at det er 2-8 mnd behandlingstid på søknader og foreldrepenger tar jo litt tid. Hva med engangsstønad da spør man selvfølgelig uskyldig. Og får til svar at det er en grei søknad å behandle, men det har du jo ike søkt om?! Søknaden er jo bare på samme skjema, så det er klart det er litt vanskelig! Jaggu ikke rart ting tar litt tid når de hverken leverer ting dit de skal ELLER leser det som står der! *utålmodig* Pengene skal jo brukes til lappen og nytt kjøkken, så det er da ingen krise, men jeg er 32 uker nå, og man får visst ikke lappen på postordre heller:p Hehe...
6Ymamma Skrevet 28. mars 2008 #2 Skrevet 28. mars 2008 De er veldig flinke til å drikke kaffe på nav har jeg hørt! Ble forbanna selv en gang da jeg skulle ha sykepengene mine, de hadde rota vekk sykemeldingen min og jeg måtte vente 1 mnd før jeg fikk pengene! 1 mnd raka blakk pga de! FY FAEN jeg var forbanna! Det samme skjedde nå, jeg skulle ha sykepengene mine 25. men de kom ikke. Venta til 26. hadde enda ikke kommet. Jeg ringte..hun sa "hvis det er noen problemer så ringer vi deg opp, hvis ikke så får du de vel om noen dager" Jeg ringte igjen etter 1 time "Nå har dere å setter inn pengene min MED EN GANG. Dette skjedde sist gang å, jeg måtte vente 1 mnd på dere! Å la oss nå ikke dette skje igjen. Får jeg ikke pengene mine innen fredag så tar jeg med meg familien min hjem til deg å spiser middag. Så vær vennlig å sett ned kaffekoppen, Å BEGYNN Å JOBB!!!" Pengene kom i dag:P
Gjest Skrevet 28. mars 2008 #3 Skrevet 28. mars 2008 Skjønner du blir frustrert. Min erfaring med nav er heldigvis bedre. har ringt og spurt ang forskjellig, t.o.m. i kategorien dumme spørsmål, men de er alltid like hjelpsomme og hyggelige. Hadde også et lite problem med foreldrepengene, som de raskt ordnet opp i. Helt topp!
selma07 og engel Skrevet 28. mars 2008 #5 Skrevet 28. mars 2008 Enig... Jeg har vært sykemeldt 5 mnd av permisjonen, og får forskjøvet permisjon. Har hatt 4 forskjellige saksbehandlere som alle har sagt forskjellig... NAV har rota bort sykemeldinger for to mnd, samt et brev med dokumentasjon fra min lege... Var der personlig for en mnd siden å leverte brevet, og ringte tirsdag siden jeg ikke hadde hørt noe.. da venta saksbehandleren på brevet... som jeg leverte for en mnd siden... Hun skulle etterlyse brevet, og ringe meg tilbake samme dag... men tror dere jeg har hørt noe... neida... så byråkratiet på NAV er voldsomt.. og tydelig kaoset også.... Drit slitsomt å følge opp disse skrankepavene også!! De er jo så sure som eddik jo.... Ha ei god helg og lykke til med foreldrepengene... )
madame Mim Skrevet 28. mars 2008 #6 Skrevet 28. mars 2008 Nav er en vits!!! en og en halv mnd etter at jeg skulle ha hatt første utbetaling fikk jeg pengene mine. Da var alle papirer levert inn behandlet og godkjennt. Så det tok en og e halv mnd etter jeg etterlyst dem første gang til jeg fikk dem.Å ikke nok med det, de hadde satt penge inn på konto til min far da de hadde rota bort mitt kontonr. Da jeg spurte hva de dreiv med, fikk jeg til svar at det var vanlig praksis når de manglet kontonr, hva me å ta en tlf eller no?
Stolt Mamma™-1jente og 1gutt!! Skrevet 28. mars 2008 #7 Skrevet 28. mars 2008 Nav er rett og slett bare herlig!! En ting er at de ikke kan svare på alt mellom himmel og jord - greit det! MEN: At de ikke er nøye og surrer med ting, er IKKE greit! Og når man spør de om ting, så har jo forskjellige ansatte, forskjellige svar.. Nei, man må visst finne ut av ting selv gitt.. *Har Nav langt oppi halsen for tiden*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå