Gå til innhold

angående kanelboller..

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal smøret til fyllet også smeltes? eller skal man bare røre sukkeret og smøret usmeltet åsså smøre på? ehm.. litt usikker kokk her gitt..hehe..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fritt valg - jeg har sett begge løsninger i kokebøker. Jeg pleier selv bare smelte smøret, smøre det utover, og så strø på sukker og kanel.

Høres godt ut, kanskje jeg også skal bake litt :)

Skrevet

Jeg bruker sånn flytende margarin jeg da.. pensler det utover deigen og strør på kanel og sukker...

Men det er nok mange metoder å bruke der..

Skrevet

mm:) må finne på litt i disse dager.. :) så til kvelds blir det te og kanelboller:) mmm:) bare 1 og en halv mnd til termin også nå så begynner da å gå fort:)

Skrevet

Okei.. luurt.. jeg smelter tror jeg.. åsså har jeg brunsukker som jeg tenkte å stø på etterpå.. har ikke perlesukker.. kardemomme hadde jeg heller ikke.. så da blir det sukker og kanel som blir strødd på:) er spent på resultatet.. er ikke ofte jeg baker.. men nå har jeg liksom tid:)

Skrevet

Vet du, jeg bruker ikke smør til det jeg! Har alltid bare bakt ut deigen og strødd på perlesukker og kanel. Funker som bare det, det holder seg jo på plass. :)

Skrevet

Jeg baker mye kanelboller og har aldri smeltet smøret. Smører smøret uteover slik jeg ville gjort det på en brødskive, og deretter stør jeg over kanel og sukker før jeg ruller den sammen og skjærer.

Skrevet

Jepp! Smører det ut som på en brødskive. Smelting er sikkert lurt hvis du vil ha et tynnere lag enn jeg bruker, hehe..

Skrevet

I en oppskrift jeg har, skal man bruke olje i stedet for smør der. Jeg prøvde, og jeg kunne ikke merke noe forskjell fra å bruke smør som jeg har gjort tidligere. Var veldig lettvint, og så er det jo faktisk litt sunnere også (for de som bryr seg om det...) :)

Skrevet

Hehe.. ååkei.. jeg er så spent på resultatet.. ble tomt for vanlig sukker på slutten, så på de siste kanelbollene ble det kun brunsukker og kanel.. men blir nok søtt og godt:) Ble myyye smøt på iallefalll.. hehe.. men er litt opptatt å være sunn også men av å til må man skeiie ut:) Men merker det veldig i ryggen av å stå å bake så nå har jeg smerter ja.. men er jo verd det..!:) hehe..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...