Gå til innhold

sukker, sukker, sukker...!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

klarer ikke å la være å spise sukker, dagen lang! Boller og kaker, snop og sjokolade.... Eter på noe hele tida... off...Kommer til å få en elefantbaby..!!!

Videoannonse
Annonse
Gjest Lite nurk i magen :)
Skrevet

Jeg har samme problemet.. Men jeg har sv.diabetes så klarer å holde meg unna.. Har god motivasjon! Har konstant sukkersug, er helt jævlig. Lurer litt på om man har mer sukkersug når man har diabetes..?

Skrevet

Aner ikke. Var slik mot slutten med nr 1 også. husker jeg satt hjemme med rier og stappa i meg smågodt! Jeg har hatt snopsuget lenge nå, og hadde ikke diabetes v sist kontroll... men det kan jo komme nå mot slutten da...

Har en 4åring som har vært sjuk med 0 matlyst i to uker nå, så har satt frem alt som jeg kunne tenkt meg kunne fristet....men det ender med at det er jeg som eter det... !!!

Skrevet

jeg spiser også alt for mye sukker, er litt bekymra siden man leser så mye om store barn osv. har et valig kosthold ellers,men det blir alt for mye godteri på meg. Spesielt sjokolade er jeg blitt veldig glad i. hadde som mål å begrense til helg,men det har ikke akkurat gått bra...sukk

Skrevet

Sukker er noe som opptar tankene mine store deler av dagen også! Har også sv.sk.diabetes så det sier seg selv at jeg må holde meg unna, men jeg tenker på boller og kaker og sjokolade og marsipan.... Gleder meg til det lille vidunderet kommer ut, ja... hun er ikke liten heller...i følge siste ul 30% over i vekst avvik med store, deilige bollekinn ;)

Men men nå er det under tre uker igjen til planlagt ks, så jeg holder ut! men jeg var veldig misunnelig når jeg leste linken om kanelboller..

Lykke til til dere andre sukker-hungrige også :)

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

Jeg har heldigvis ikke vært særlig sugen på snop i svangerskapet, men alikavell har jeg tydeligvis ei stor jente i magen min....

Fikk påvist høy verdi ved glukosebelastningstesten tidligere i uken så nå får jeg prøve å være enda mere flink.

Er normalt veldig glad i snop, men så lenge jeg vet at ungen i magen ikke har godt av det blir det enklere å ikke spise noe :-)

Skrevet

jeg prøver å spise mye frosne bær/frukt, eller tørka frukt og nøtter.. det hjelper ihvertfall litt på mitt søtsug.. men har jeg lyst på noe sjokolade eller no, så spiser jeg litt ellers blir det bare til at jeg dytter i meg altfor mye når søtsuget blir for stort.. men jeg mener selv jeg ikke spiser særlig mer enn det jeg gjorde før jeg ble gravid.. jeg heller litt mer mot at jeg liker salte ting, chips og sånt...

Skrevet

Jeg har også sv.skdia...prøver å være flink, men klarer det ikke helt... Går nok en sjokolade her i ny og ne....huff huff

Skrevet

Kanskje det ikkje hjelper på andre, men når sjokoladesuget mitt blir skikkelig ille så har eg begynt å ta en liten bit mørk mørk kokesjokolade istede. Den type sjokolade er masse sunnere, dessuten er den så "mektig" at det skal liite til av den før eg merker at eg ikkje har så lyst på en 200 grams melkesjokolade lenger. ;)

Skrevet

huff jeg har også fått sv.diabetes og i dag er jeg utrolig sjesken... har lyst på sjokolade og potetgull og bakevarer!!! men ble salat og kylling i stedet for gitt.. hehe

en ting.. noen som har lagt merke til hvor mange her inne som har fått sv.diabetes i det siste? lurer på om det bare er meg som legger merke til deg pga jeg har det selv, eller om det rett og slett er flere som tester seg for det..??

forresten.. er det noe som vet hvordan det er med sukkerfri sjokolade? er det litt bedre eller er det egentlig no no det også når man har sv.dia?

Skrevet

Så flinke mange av dere er til å begrense dere!!!! Det funker ikke for meg...

Hadde spor av sukker i sist urinprøve, men blodsukkeret var helt fint. er i uke 32, så jeg har litt tid igjen da...

Åååhhhh.... brus er også godt....

Heldigvis spiser jeg ikke så mye salt snacks, da. Kjente i går at jeg begynte å få vann i kroppen; trang ring, vondt i føttene, stive fingre etc... så bør vel passe meg litt...

Skrevet

Jeg har også svangerskapsdiabetes og har spist sukkerfri sjokolade ett par ganger.. Om det er like fyfy vet jeg faktisk ikke, har bare tenkt at den er sukkerfri jeg:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...