konemor med gutt+spire:) Skrevet 28. mars 2008 #1 Skrevet 28. mars 2008 skal på ultralyd tirsdag og lurer på om det er noe jeg bør huske på. spm som er lurt å stille eler informasjon jeg bør ha. kommer ikke på noe jeg lurer på,men kan jo vere at jeg bare ikke vet.har aldri vert på ultralyd før så vil vite så mye som mulig når jeg er der vil vite alt om svangerskapet og barnet blitt skikelig lese hest hehe
grand danois Skrevet 28. mars 2008 #2 Skrevet 28. mars 2008 spørre om kjønnet vist dere vill vite d:)
Randi86*Salt og Pepper' Skrevet 28. mars 2008 #3 Skrevet 28. mars 2008 Du får vell den informasjonen du trenger under ultralyden så tror ikke du trenger spørre om så mye :-) Men husk og ha med det arket du fikk som du skulle fylle ut når du fikk innkallelsen til UL.. Kan kansje ha med deg ei flaske saft o.l om babyen er veldig rolig under ultralyden..
Bimsevimsen-på overtid :-( Skrevet 28. mars 2008 #4 Skrevet 28. mars 2008 De fleste som utfører ultralyd er så flinke til å formidle, at du får vite alt av dem. De ser at alt er fint, og forteller hva de sjekker. Noen spør om du vil vite kjønn, andre forventer at du spør hvis du vil vite det. En ting jeg har erfart på ultralyd er at det kan være greit å ha spist eller drukket noe en liten stund før, slik at babyen beveger seg litt. Med min første, måtte jordmoren jobbe en halvtime for å få henne til å snu på seg.. hun lå og slappet av, ville ikke bevege seg. Da jordmoren dyttet på magen min mange ganger, viftet bare jentungen med armene. Til slutt fikk jeg veldig søt saft...men så var tiden vår gått ut, og det satt flere på gangen som skulle inn på ul. Denne gangen drakk jeg litt cola 10 min før jeg skulle inn, og nå var det fart i babyen!! Mye kjekkere når man har litt aktivitet!
Mamma mjaua Skrevet 28. mars 2008 #5 Skrevet 28. mars 2008 ta med helsekortet:) jeg spurte om kjønn (gutt) ,termin(18. august) og om hun så noe feil på barnet (alt var iorden), og om jeg kunne få med bilder (ja), og hvorfor jeg måtte til ultralyd igjen i uke 32 (de skulle sjekke veksten, siden terminen er blitt så mye forandret). ellers så sa hun så utrolig mye at det ikke var noe igjen å spørre om.
Mamma mjaua Skrevet 28. mars 2008 #6 Skrevet 28. mars 2008 ja! jeg spiste en sjokolade før jeg skulle til ultralyden! det førte til at babyen var kjempeaktiv og beveget eg mye, noe som var veldig gunstig for jordmor, ettersom hun kunne ta mål og sjekke alt hun skulle, + at vi fikk se kjønn og forskjellige vinklinger av barnet. spis sukker eller drikk kaffe før du går inn:) kjempesmart!
Tante Bassa Skrevet 28. mars 2008 #7 Skrevet 28. mars 2008 Greit å ta med penger, i tilfelle du må betale for bilder.
konemor med gutt+spire:) Skrevet 28. mars 2008 Forfatter #8 Skrevet 28. mars 2008 skal jeg fyle ut et skjema? hivlket da? har ike fåttt noe....merkelig.... står for noe på det skjemaet da? gud så jeg graver å spør da hehe i dag er det jo helt enorm *entusiastisk*
Mamma mjaua Skrevet 28. mars 2008 #9 Skrevet 28. mars 2008 sikkert forskjellig fra fødested til fødested. vi fikk ikke noe skjema vi måtte fylle ut. det fikk vi først da vi satt på venterommet. men ta med penger for bilder (vi betalte 50 kr) + helsekort for gravide (som du fikk ved 1. legebesøk) og spis sjokolade/drikk kaffe før dere går inn slik at babyen er aktiv:) og spør om kjønn om du vil vite det:)
Bimsevimsen-på overtid :-( Skrevet 28. mars 2008 #10 Skrevet 28. mars 2008 På Haukeland får man skjema i posten samtidig som man får innkallelse til ul.time. Det skal fylles ut før du kommer. Sikkert forskjellig fra sykehus til sykehus.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå