påanigjen_74 Skrevet 28. mars 2008 #1 Skrevet 28. mars 2008 Jeg har hatt brunlig utflod i noen dager - de siste dagene har det gått mer over i blod - rød/brunt. Men det er ikke blod hele tiden - begynner ut på dagen, som regel når jeg tørker meg, og stopper ut på kvelden - ingenting på natten og har begynt igjen ut på neste dag. Syns det er så merkelig... Har ringt legekontoret 2 ganger nå - de mener at det nok ikke er en SA - da vil jeg få smerter og mye blødning, og at jeg må ta det rolig... ikke vet jeg - føler meg ganske deppa og forvirra - jeg skulle ringe legekontoret på mandag om det ikke stoppa. Noen som vil dele erfaringene med meg ? Jeg er 8 uker på vei, og har ingen smerter utover det som jeg husker som "vanlig" med litt murring..
Maya og Mini Skrevet 28. mars 2008 #2 Skrevet 28. mars 2008 Shit, jeg har hatt akuratt samme greie tidligere dennen uka, har stoppa nå, men da vi var ute og reiste fikk jeg ikke tak i legen min.. sjekka litt rundt på nettet og fant ut at det er ganske vanlig, da, men pass på om det begynner å gjøre vondt! Jeg tenkte ikke på annet, men fikk ikke gjort noe med det der og da (på flyet) så jeg tenkte (og det hjalp!) at ikke har jeg gjort noe gæærn't, hoppa rundt eller spist/drukket noe feil, ikke får jeg gjort noe med det, bedre å forsøke å tenke positivt.. Håper kanskje på å få en litt itdligere ul, da.. hos meg varte det bare to dager, med brunaktig utflod med små striper av blod, for deretter å ha utflod som "snørr" 1 dag.. Håper alt er ok med deg og den lille! Lykke, lykke til!
Milla med spettn :) Skrevet 28. mars 2008 #3 Skrevet 28. mars 2008 Hei. Jeg har hatt brunaktig utflod i tre dager nå, og mye menslignende smerter. ringte legen idag men han ba meg bare om å ta det med ro og ikke stresse. er til å bli gal av dette... Millemy
adore Skrevet 28. mars 2008 #4 Skrevet 28. mars 2008 Hei, jenter :-) Jeg er gravid med nr.2 og denne gangen har graviditeten sålangt vært totalt forskjellig fra forrige gang. Jeg fikk min første blødning i 5. uke og ble livredd. Legen sendte meg til sykehuset for UL, men siden det var så tidlig var det ikke mulig å se annet enn en fostersekk. Forrige uke var jeg på ny UL på en privatklinikk. Da hadde jeg hatt enda 2 blødninger og klarte ikke tenke på noe annet enn om baby´n i magen. Måtte bare vite om alt var bra slik at jeg kunne slappe av... Heldigvis var alt bra med den lille :-) Jeg vet hvordan dere har det, men jeg kan forsikre om at en blødning ikke behøver bety noen ting. Så lenge de store magesmertene uteblir og det kun er små blødninger, så er det liten sjanse for MA/SA. Men hvis dere ikke klarer å tenke på annet, ville jeg tatt en tur på UL for å se. Da får dere svar :-) Lykke til alle sammen!
Zevs Skrevet 28. mars 2008 #5 Skrevet 28. mars 2008 Hei. Jeg sniker inne fra 2.semester Kan berolige dere med at dette er ganske vanlig. Jeg har hatt flere omganger med brun utflod fra uke 8 ca og til uke 13. Hadde også en "frisk" blødning i uke 12. Pga dette fikk jeg UL i uke 13. Alt var bra med babyen. Legen hadde ingen forklaring på hvorfor jeg spottet eller blødde. Jeg forstår godt bekymringen, jeg var også veldig engstelig inntil jeg var på UL. Det går nok bra Lykke til og klem fra ei som er 17 uker på vei
AO3 Skrevet 28. mars 2008 #6 Skrevet 28. mars 2008 Jeg hadde også brun utflod i et par dager i niende uke. Jeg var på UL etterpå, og alt sto fint til. Har ikke hatt noe mer utflod siden det, og går inn i tolvte uke i morgen.
tcbt Skrevet 28. mars 2008 #7 Skrevet 28. mars 2008 Hei jeg har hatt 4 ma er nå gravid i uke 9 til lørdag, viss du er 8 uker på vei og har litt blødning ville jeg ringt sykehuset og få tatt en ul litt fort for da ser de om alt er i orden. Også blir jo du litt roligere med det at alt sikkert er i orden. Har hatt blødninger jeg å i det svangerskapet her har blødd 3 ganger men alt er i orden hittils var på ul på tirsdag. håper dette hjalp
Billie Jean Skrevet 28. mars 2008 #8 Skrevet 28. mars 2008 Jeg har opplevd begge deler. Første gang jeg var gravid blødde jeg noen ganger, fikk da til svar fra legen om at det var vanlig. Det viste seg etterhvert at jeg hadde hatt en MA. I neste svangerskap blødde jeg også flere ganger. Da ble jeg sendt rett på ultralyd hver gang, men da var alt bra:) Synes du skal få en henvisning til UL. Det er jo ikke bra å gå og bekymre seg unødig! Håper det går bra med deg:)
camilla - med snart ny spire Skrevet 28. mars 2008 #9 Skrevet 28. mars 2008 Jeg hadde litt brunlig utflod i ca. en uke, for et par dager siden kom det en del brunt blod som etter hvert gikk over til rødt. Innvendig UL viste MA, fosteret hadde vært død i flere uker. Noen timer etter UL fikk jeg magesmerter/kramper og etter en søvnløs natt ordnet kroppen opp på egen hånd. Vil også si at jeg kjenner flere som har hatt brun utflod og blødninger uten at noe har vært gale:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå