Gå til innhold

Alle gode ting er 3.. eller????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hurra!

Vi skal ha nr 3, endelig.. 5 år siden sist, og vi hadde egentlig ikke tenkt å vente SÅ lenge..Men sånn blei det, gitt! Gutta mine er nå 5 og 7, og har STOR glede av hverandre. Så spm mitt er: hva er best søskenpsykologi tror dere, å få to tett denne gangen også? er det ego å tenke å bare ha denne lille "attpåklatten"? Vil lillebror/søster ha glede av sine storebrødre? Jeg tror jo det, da, men kanskje ikke på samme måte som med en som er nærmere i alder? Kjempe glad om noen med erfaring fra litt lik søskenflokk, enten det er din egen barndom eller dine egne barn, kan si hva de mener!

Hilsen snart mor til 3!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, du.

Jeg er i midten av en søskenflokk på tre. Min søster er 2,5 år eldre og min bror er 7 år yngre...men vet du...det er broren min og jeg som har "den gode søskenkjemien". Vi er mer på nett liksom, og har alltid vært det, tross alder og kjønn.

Mine barn har 6 år mellom seg, og STOR glede av hverandre. Men ikke på alt. MEn de er i realiteten ikke konkurrenter og samarbeider, koser seg og ler og tuller mye om mye.

Det eneste jeg synes er en utfordring er feriene...litt vanskelig å finne en ferie som er like interessant for en på 12, en på 6 (og snart også en baby ;-).

Søskenkjærligheten er ingen selvfølge og har mer med kjemi enn med alder og kjønn å gjøre.

Synes det høres kos ut med en liten attpåkladd, jeg!

Skrevet

vi er fire søsken. min bror på 25,jeg på 24,min søster på 22 å en søster til på 16.

vi tre eldste har hatt bra kontakt,å har leika oss i lag hele tiden når vi var små. menst hun på 16 har vert litt utafor fordi hun var så mye yngre. hun har klaget veldi over dette når hun var barn. vi kastet henne uto romme fordi hun var for liten til å vere med. å hun har vert mye sjalu på meg å min andre søster fordi vi står hverandre så nært.

nå som vi har blitt eldre har d ikke gjort søstra på 16noen ting:) hun synst d er greit,fordi vi hun kan overnatte hos meg når hun er lei av mamma:) å jeg har lappen,så jeg kan kjøre henne hit å dit:)

jeg å min søster på 22 er verdens beste venner.vi er elt uatskillige! mange sier vi burde egentli vere tvillinger,fordi vi gjør ting som er veldi likt når vi ikke er sammen:) som å ha en dårli dag,eller kranglet med typene osv. spookie egentli:) d er akkuret 1 1/2 år mellom oss. men d er først nå for 6år siden vi ble så gode venner. hun har hatt en vennekrets som jeg ikke har vert hos. men nå som vi har blitt eldre,bjynte vi å gå ut sammen å sann. å har felles venner:)

men d kommer veldi and på barna også. jeg å min bror derimot har ikkke bra kontakt i d hele tatt. vi er så forsjellige at vi går ikke så bra ihop. drikke ilag er bare å glemme,da d blir bare krangling.

min yngste søster skal denne gangen (vist hun er hjeme) vere med på fødselen. min andre søster (på 22år) var med første gangen. d var helt naturli for meg at hun skulle vere med da. men jeg har lyst å ha med henne ijenn (hun var til stor støtte for meg), men jeg skal også ta med hun på 16:)

jeg har tenkt samme tanke sell. jeg har en datter på 5 å får nå en gutt. jeg har alltid villa hatt to tette,fordi jeg sell har hatt en så go venninde i min søster. men min sambo ville d ikke slik. så jeg er redd for at de vll kjede seg,å ikke få glede av hverendre på samme måte. men men... de vill uansett vere søsken, å glade i hverandre tenker jeg:)

d ble langt dette her:) men var ikke lett å si d kort:)

Skrevet

Takk for spennende svar begge to! Mye å tenke på.. Uansett må vi jo ta èn liten en omgangen.. :-) ! Så vi har litt tid på oss før vi bestemmer oss for om vi skal gå for en eller to til.. Vi får forsette å tenke! Og høste av andres erfaringer.. Dere har nok rett i at det jeg ser som er så fint i søskenforholdet til guttene mine, ikke er det eneste verdifulle i søskenforhold. Og hva som skjer når barna er store, veit en jo ikke uansett. Når de er i 20-åra er kanskje ikke 5 år så mye lenger?? Uansett: Takk igjen! Klem! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...