Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #1 Skrevet 28. mars 2008 Er vi flere her? Jeg begynte i ny jobb i august å holder så vidt ut i disse dager. Jobber for en med en diagnose som gjør at vedkommende sitter i rullestol men er 100% klar i hodet. Jeg får kjeft hele tiden, jeg gjør aldri noe riktig, alle er dumme og teite osv osv, sånn er det 80% av tiden. Er jeg borte en dag pga sykdom så prater vedkommende dritt om meg til andre ansatte. Jeg har vært svært lite borte fordi mine foreldre har vært snille å passet barnet mitt hver gang det har vært sykt. Når ei på jobben ble sykemeldt fikk jeg høre dritt om det konstant hele perioden, noe som ikke var så hyggelig da denne jenta som var sykemeldt er blitt en god venninne av meg. Moren til vedkommende er ofte til stede å hun kjefter og smeller ti ganger mer enn denne personen. Så mye at jeg føler meg rett og slett nedverdiget og ikke verdt en dritt. Moren bruker meg som hushjelp enda jeg er ansatt for å hjelpe vedkommende i rullestol som faktisk bor i egen leilighet. Men vedkommende sier at jeg skal gjøre alt det h¤n ikke greier å gjøre, dvs vaske morens hus. Selv sitter vedkommende bare å ser på tv mens moren flyr etter meg å klager over at jeg ikke gjør ting riktig eller fort nok. Denne jobben sliter meg rett og slett psykisk ut. Jeg gruer meg til å gå på jobb Føler meg ikke verdt mer enn en dritt. Enda jeg kommer på jobb hver dag å er blid og hyggelig så får jeg bare møkk tilbake. Tenker at jeg må klare å holde ut juni så sier jeg opp i mai. Måtte bare få dette ut
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #2 Skrevet 28. mars 2008 Uff, så kjipt! si opp, rett og slett. Og om du ikke klarer å 'holde ut' helt til juni, så si opp nå. du kan bli utbrent av slike tilsander, og det kan ta lang tid å komme seg ut av. Prioriter din egen helse og velferd.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #3 Skrevet 28. mars 2008 Det går ikke Sitter med en husleie på 13 000 i mnd å har vel rundt 20 000 i utgifter i mnd. Jobben er greit betalt så må holde ut frem til sommeren. Har fått tilbud om en annen jobb da men den starter ikke før 21 juni. Så jeg må nødt til å holde ut. H.I
Tiriltutta Skrevet 28. mars 2008 #4 Skrevet 28. mars 2008 Jeg mener det må være lov å si ifra om at man ikke aksepterer å bli snakket til på denne måten! En ting er å være ansatt til å gjøre en jobb, en annen ting er å bli utnyttet og dårlig behandlet. Det er snakk om almenn folkeskikk - noe det virker som både han og moren skulle tatt et kurs i. Fortsetter de slik, vil ingen jobber for han til slutt...... Kom deg vekk så fort du bare kan, og masse lykke til. (Jobben min føltes plutselig helt grei ut nå i forhold til før ejg leste innlegget ditt... he he )
iznogood Skrevet 28. mars 2008 #5 Skrevet 28. mars 2008 Du skal ikke tåle pyskisk mishandling og trakassering av din arbeidsgiver. Gå til legen din og forklar hva du gjennomgår, og få deg en sykemelding. Synes neste sånn behandling er verd en arbeidsrettsak, jeg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå