Gå til innhold

Noen som har hatt eksamen i samfunnslære?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ha privatist eksamen i samfunnslære i mai og lurer på om det er noen som kan fortelle meg hvordan deres eksamen i samfunnslære var? Hva ble dere spurt om? Hvor lang tid tok det? Hvor mye burde jeg egentlig fordype meg i hvert tema?

Jeg er så usikker, har ikke gått på skolen på 10 år og føler meg litt lost...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde eksamen i Mai i fjor. =) Muntlig. Man fikk utdelt et tema 20 min før man skulle inn, så fikk man noen ark man kunne skrive opp ting på.

Jeg fikk om etikk og normer og Norges politikk.

Da jeg kom inn, fikk jeg velge selv hva jeg ville snakke først om. Tok selvfølgelig det jeg følte meg mest trygg på. Hehe.. De spurte noen spørsmål, så var jeg ferdig. Tok vel en 20 minutter det oxo.

Du trenger vel ikke fordype deg så veldig i hvert enkelt tema, dersom du ikke vil ha en sekser da.. =) Jeg hadde ikke lest i hele tatt, kun noe jeg fant på nett kvelden før. Og det gikk nå bra med meg.. =)

Lykke til!

Skrevet

Jeg hadde eksamen i samfunnslære i høst. Eksamen foregår muntlig. Forberedelsestiden er på 30 min. tiden inne hos eksaminator og sensor tar fra 15-30 min. Dersom dere er mange som skal ha eksamen, må du sikkert vente en stund til det blir din tur. (hvis du ikke er så heldig å komme inn først)

Jeg fikk temaet markedsøkonomi og planøkonomi og blandingsøkonomi. snakket da en del om Fidel Castro og Kina i forbindelse med planøkonomi. Fikk karaktern 5 og ble kjempestolt!

Du har vel boken Agenda? Jeg leste bare den, men tok eksamen i historie også. Der fikk jeg en god del ekstra informasjon.

Lykke til!

Skrevet

Takk for kjapt svar :) Fikk du ha med deg boka på forberedelsesdelen?

Jeg er ikke så opptatt av å få en sekser, vil bare stå sånn at jeg er litt nærmere studiekompetanse :) Så jeg trenger nok kanskje ikke legge så veldig mye tid og krefter i det.

Skrevet

Ja, man fikk ha med seg boka.. Hmm.. Tror jeg... Man fikk hvertfall sitte og lese i den før man fikk utdelt tema, tror ikke man fikk ha den med seg inn på det rommet etter man fikk temaet nei..

Hehe, ja samme med meg.. Trengte bare ståkarakter.. ;)

Skrevet

jeg tok eksamen (privatist ) i samfunnslære for noen år siden, brukte boken Agenda og kom opp i muntlig politikk. Da var jeg ikke så inni politikk som det jeg er nå, men fikk en bra karakter likevel :-)

Skrevet

Det høres jo relativt greit ut da. Så flott at du fikk 5! :)

Jeg har Agenda, ja. Leser den og gjør oppgavene som står i den.

Takk for svar!

Skrevet

PS : fikk 30 min forberedende, 20 min høring

Skrevet

Og arket som man tar notater på får man ha med seg inn til sensor eller?

Skrevet

Er forskjellig fra senson til sensor da. Noen har forberedelsestid på 20 min eller 30 min. Noen har ingen forberedelsestid, men dette får du da beskjed om... Jeg var oppe som privatist i fjor, og vi hadde ingen forberedelsestid. Men trakk en lapp når jeg kom inn, og skulle snakke om rettsystemet, og da bare prata jeg til tida var ferdig, så jeg slapp spørsmål. Fikk 5, og strålende fornøyd. :D Iallefall en ting som er lurt, ALDRI si "vet ikke". Bare dikt opp noe om du ikke har peil, og prøv å vri deg unna spørsmålet :P

Skrevet

Takk for tips :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...