Gå til innhold

Vogndyne eller vanlig dyne til maibaby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil dere anbefale å kjøpe vogndyne eller vanlig dyne til vogna når babyen kommer i mai?

Har hørt at babyer ikke skal ha pute pga fare for kveldning, stemmer dette? og når kan de isåfall begynne å bruke pute?

Er ikke greit å vite alt som førstegangsfødende;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var å kjøpte vogndyne i går på babyshop til 299,- I den pakken følgte det med pute også og den kommer jeg til å bruke. Har termin 17 mai.

Brukte pute til første mann og gjør det nå også.

Har vanlig dyne inne i sengen og puta havnet der.

Skrevet

Trur eg ville kjøpt 80x100 dyne til å ha i senga, og sett an behovet for dyne i vogna. Mai kan vere veldig kald eller veldig varm, så vent og sjå kva behov du har. Pute anbefalast frå eitt år. Eit tips er å bruke flanellsbleie til "pute" i tilfelle gulping om natta. Mindre klesvask....

Skrevet

Ok, da venter jeg nok med pute iallefall.

Er det flere som har noen innspill? Hva kommer dere til å bruke?

Og kan det være en idé med voksi-posi, som visstnok kan brukes hele året?

Takk for svar:-)

Skrevet

føler meg litt dum nå, men hva er vogndyne?

Skrevet

HM...har ikke helt hørt om begrepet vogndyne, men jeg kjøpte en dyne til sengen og en litt mindre dyne til vogn/vugge.

Tenkte at jeg skulle skulle bruke en skinnfelle i vognen om det skulle bli kaldt, eventuelt teppe...

Men bor på sørlandet og mai pleier å være ganske mild, så regner med det holder med dyne.

Skrevet

Bor i Telemark, og her pleier det å være ganske varmt om sommeren. Har termin i mai, og jeg tenkte å vente å se hva jeg trenger i vogna... Kan hende jeg evt kun trenger å ha et teppe i vogna istedenfor dyne..

Hvis det blir dyne blir det nok den med 80x100 cm

Den andre som er litt større blir så stor i vogna atte...!

Med guttungen hadde jeg kun en dyne, 80x100 (dun-født i nov) og når han var støre gikk jeg rett over til juniordyne (mener jeg)

Skrevet

Hm.

Har termin 6. mai. Lever i troen på at det holder med ett eller to tepper (nøstebarn), og om det trekker kan man sette på den overdelen til vognen? Kanskje er jeg for optimist med tanke på været?

Noen andre som foreløpig ikke har vurdert å kjøpe dyne til vognen?

Skrevet

vi har en 80 X 100 cm til å ha i sengen... den hadde vi til storesøsteren også...

så har vi en som er 65 X 80 til å ha i vognen og vuggen. men ingen pute...samme som storesøsteren brukte. hun er også mai barn...

men hva er vogndyne? er det forskjell på det og vanlig dyne?

Skrevet

hehe tok feil, tror ikke det var 80x100 men 65x80 jeg hadde på begynnelsen ;)

Skrevet

Hei

Kan være greit med to dyner, en til senga og en mindre til vogna. Dette for å slippe å bruke samme dyna i senga om natta.. pollen etc..

Du kan ikke bruke voksipose hele året, men du får kjøpt sommerdyne til voksien, du bruker samme yttertrekket.

Ville ventet med pute og heller brukt gulpekluter til å begynne med, som nevt over. Begynte å bruke pute til førstemann da han var ca. året gammel

Lykke til med valget :)

Skrevet

Takk for mange nyttige svar:-)

Da satser jeg på å bruke dyne og legger evt på ekstra teppe om det blir kaldt:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...