BabyButterfly<3fødeklar Skrevet 28. mars 2008 #1 Skrevet 28. mars 2008 Lånekassen er ikke alltid så veldig behjelpelig... så prøver her Holder på med mitt siste semester nå. Har termin i begynnelsen av juni og tar ut permisjon fra midten av mai. Permisjonen varer til mars (42 uker), men jeg får jo mest sannsynlig ikke tatt siste eksamener før mai/ juni 09 uansett. 1) hvordan blir det med omgjøring av lån til stipend? Blir jeg ikke ferdig før juni 09, så har jeg jo egentlig studert i et par mnd uten rett til stipend... (normert tid på 30 sp) Får jeg lån da, som ikke gjøres om til stipend? Kan jeg velge å evt ikke få lån disse månedene? 2) Skal jeg bare søke vanlig stipend og lån til neste år? (hele året?) Og så sende inn søknad om fødselsstipend når barnet er født?
snart mor til 3 Skrevet 28. mars 2008 #2 Skrevet 28. mars 2008 hmmm.... så du tenker å ta siste eksamene i juni 09? har også termin i juni og starter permisjon i mai.... hmmm hmmm hmm..... nå gav du meg noe å tenke på............... men fødselsstipend og alt det bør du vel søke om nå når du går i permisjon?? du får jo tross alt penger av dem nå i sommer og...
snart mor til 3 Skrevet 28. mars 2008 #3 Skrevet 28. mars 2008 vil ikke vi da evt kunne ta å fortsette dette semesteret om et år?? for så å ta eksamene vi ikke får tatt nå?? hmmm...... er student og gravid,men gode svar har jeg ikke..hehe... men har fått noe å tenke over nå...
BabyButterfly<3fødeklar Skrevet 28. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 28. mars 2008 Joda, fortsetter semesteret etter fødselspermisjonen. Men den varer jo ikke et helt år (42 uker). Dermed blir det et par måneder over normert tid i forhold til hvordan de regner et semester... Så bare lurte på hva som gjøres m stipend og lån disse månedene. Men ja, litt digg å ikke stresse max for å rekke alle eksamener midt oppi fødsel og alt...
L|ndA - 2 små gullgutter! Skrevet 28. mars 2008 #5 Skrevet 28. mars 2008 hehe det problemet har jeg! termin 10 mai så det blir midt i eksamensrushet. du er jo ikke nødt til å velge lån og stipend dersom du ikke trenger det, så om du klarer deg uten de mnd går jo det bra. men du må nok gjerne ringe lånekassen å høre med de..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå