snupp & mamma Skrevet 28. mars 2008 #1 Skrevet 28. mars 2008 frøkna mi er av og til så vrang med maten. kan spise grøt til kveld i 3 dager, og plutselig vil hun ikke ha den 4. slik er det med skive også. i dag måtte jeg legge frem det koldtbordet til lunch. den ene dagen vil hun gjerne ha 2 skiver til lunch, neste dag er det helt uaktuelt. og ja, jeg varierer med pålegg hele tiden, har kjempemange forskjellig grøtsorter. lurer på om det er vanlig? eller spiser barna deres alltid det de får servert? og hvis ikke de vil ha det dere tilbyr, gir dere dem da noe annet? hs sa til meg en gang at dersom hun ikke ville ha det som var vanlig å ha til måltidet måtte jeg ikke tilby henne annet for å lære henne at hun må spise det hun ble tilbudt, for at hun ikke skulle få ta kontroll over matsituasjonen. men liker jo ikke at hun skal gå sulten heller da... hm...
trønder31 Skrevet 28. mars 2008 #2 Skrevet 28. mars 2008 Høres kjent ut. Dersom hun ellers er frisk og opplagt er det ingen grunn til å tilby henne noe annet dersom du vet hun liker det du serverer. Da vil du til slutt ende opp med et koldtbord som du sier. Jeg ville prøvd å øke tidsintervallene for måltidene.Dersom du i tillegg øker på med masse frisk luft og aktivitet så skulle appetitten komme.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #3 Skrevet 28. mars 2008 jeg har en veldig små spist jente og må si eg kjenner meg godt igjen i situasjonen din.. om hun ikke vil ha den maten hun får til f.eks lunsj så spiser hun ikke noe mer til middag av den grunn... kan fint gå en hel dag å spise bare en skive f.eks.. så jeg gjør det jeg kan med å få i henne mat jeg.. så om je gha rlaget skive og hun sier grøt f.eks når jeg sitter seg til bordet så får hun grøt ....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå