Tropisk Skrevet 28. mars 2008 #1 Skrevet 28. mars 2008 Hei, Jeg er så usikker på hvilken permisjon vi skal velge. (43 eller 53 uker) Økonomisk kommer vi til å merke det veldig godt om vi velger den lengste men praktisk sett i fht barnehagestart er den lengste best. (Har UL-termin 4. august) Hva velger dere?
Alenemoder1snart2er tobarnsmor Skrevet 28. mars 2008 #2 Skrevet 28. mars 2008 Jeg kommer til å velge kortere tid men med 100%, så tar jeg heller og sper på med litt ulønnet permisjon dersom det føles for lite. (Siden jeg er alene har jeg da krav på stønader, og selv om det er mindre enn min vanlige lønn så vil jeg heller ha 100% i den vanlige permisjonen og så litt mindre et par måneder etterpå. -Men hvis jeg får barnehageplass så går det jo greit, da tar jeg en time ammefri fra jobben hver dag for å lette overgangen litt.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #3 Skrevet 28. mars 2008 det sies at om du regner ut hvor mange kroner det blir tilsammen for begge alternativene, så er det lønnsomt å ha 100% lønn og så heller ta to mnd uten lønn etterpå. det gjelder å spare noen tusen hver mnd da.... har ikke regnet det ut selv, men vet uansett at med min elendige evne til å spare penger, så tar jeg heller lengst permisjon, med 80% lønn.... passer best med sfo for storebror og barnehagestart oxo. jeg skal i tillegg spare opp 3 uker av årets ferie og ta den ut etter min del av prmisjonen, og så 4 uker av neste års, slik at jeg får fri når far har perm.
*lillebolla* Skrevet 28. mars 2008 #4 Skrevet 28. mars 2008 Jeg har også regnet ut at i forhold til normal barnehagestart og sommerferie, ettersom jeg har termin i midten av juli, så er det best for meg å ta 80% lønn og lengst mulig permisjon. Da går jeg tilbake på jobb i midten av mai når pappaen overtar og tar 6 uker, og så er han ferdig med sin permisjon helt i begynnelsen av juli, og da tar vi sommerferie sammen, og så er det august og barnehagestart! Og ettersom vi bor i Oslo, og det er utrolig få plasser til barn under 1 år i denne byen, tror jeg dette er den beste løsningen for oss og barnet.
Gjest Skrevet 28. mars 2008 #5 Skrevet 28. mars 2008 jeg kommer også til å ta kortere tid med 100%,da jeg bare får lønn for 50% stilling....er det forresten noen som vet om jeg har krav på halve engangsstønaden itillegg da?
-Diddelidu- med spire!! Skrevet 28. mars 2008 #6 Skrevet 28. mars 2008 Jeg skal ta 100% i 10 mnd.. så får jeg se hva jeg gjør etterpå.. har ikke noe jobb å gå tilbale til.. men husk at dersom dere tar 80% i 12 mnd så får også faren til barnet også bare utbetalt 80 % av lønnen sin i de 6 ukene han har permisjon... vi kommer altså bedre utav det om vi tar 100 % i 10 mnd og heller tar 2 mnd ulønnet permisjon, for da få faren også 100 % lønn i sin permisjon..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå