Gå til innhold

Trenger litt hjelp nå, damer. Setefødsel...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er gravid i uke 34+5 med tvillinger. Har gått på volvat til sv.sk. kontroller og på sykehuset når det ble aktuelt. Min gynekolog på volvat sa at jeg ikke skulle føde vaginalt hvis tv1 lå i sete. Slo meg til ro med det. Idag har jeg vært på ny kontroll på sykehuset. begge ligger i sete. Spurte hva som var banlig når tv1 lå i sete, og fikk ikke det svaret jeg venta meg. han sa at det ble vaginal fødsel. Jeg ble så sjokka at jeg ikke klarte å si noe. Menta på at siden jeg har født en gang før ( et rent helvete av en fødsel, hvor denne legen tok frøkna med vakuum) skulle det gå helt fint. Og at de ikke satte igang fødsler der tv1 lå i sete, og hvis det ikke starta av seg selv innen uke 39 så ville han vurdere ks.

Her har jeg gått og tenkt at tvillinger de kommer jo før tida, for det har jo alle sagt. Og tenkt at uke 38 er max grense for hvor lenge jeg skal gå.

Og så blir alt snudd på hodet. Magen min er gedigen og supervond, har jæv..... vondt i ryggen, tv2 ligger med hodet helt oppunder ene puppen min så jeg ikke får puste ordentlig. Måtte bare syte litt.

Det jeg egentlig vil vite er; er det noen av dere som har født barn i sete og hvordan var det? (Jeg kommer til å få epidural siden det er tvillinger, det sa han. det fikk jeg også sist fødsel, uten at jeg syns det hjalp noe særlig.) Er det stor forskjell på å føde barn i sete i forhold til med hodet først???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har flere venninner som har hatt veldig flotte setefødsler, både som førstegangs og andregangsfødende. De som jobber på sykehuset synes det er spennende og kjemper om å få være med. Noen vil ikke gå hjem engang:) Og tvillingfødlser er jo stor stas for de ansatte. De er veldig opptatt av smertelindring og tar mer hensyn til mor vil jeg tro.

Har en venninne som også venter tvillinger som ligger med rumpa først. Det er ved tverrleie de tar ks som rutine. Kan jo være greit å være forberedt på at det kan bli ks også. Har du sett inne på tvillingforeningen sin side? Las om en som syntes det var slitsomt med ks fordi en blir handikappet i forhold til stell av barna, og de var mange der som var enig i at vaginal fødsel fungerer veldig bra etterpå.

Lykke, lykke til!

Skrevet

Her hadde du ALDRI fått lovå føde setefødsel med tvillinger, har faktisk aldri hørt om noen som har født tvillinger som ligger i sete,pga at det kan ende i haste keisersnitt....Jeg haddei kke slått meg til ro med de svaret du har fått nå.Har en hatt komplikasjoner i fødsel før får en ikke lov å føde i sete..Trodde jeg da....Hadde ringg sykehuset og hørt, dette var rart.Det går helt sikkert bra, lykke til.Men som sagt jeg hadde trippel sjekka..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...