Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #1 Skrevet 28. mars 2008 Hvordan skal man egentlig vaske kjønnsorganet til jentebabyer? Jeg har ei jente på 12 uker og tør liksom ikke rote for mye nedi der. Er det meninga at man skal åpne de ytre kjønnsleppene og vaske inni foldene der også? Så langt har jeg bare tatt helt ytterst om jeg kan se at det er skittent. Ellers er jeg igrunnn usikker på hvor rent man skal vaske før hun blir sår eller at man bøller for mye med hennes naturlige "rensning". Noen som vet?
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #2 Skrevet 28. mars 2008 Når dattera mi bæsjet sørget jeg for at det ikke lå rester i noen som helst hudfold eller hulrom om du skjønner hva jeg mener. Det går også an å holde barnet under en dusj og spyle godt rent, men ved bæsj brukte jeg nok ofte pampers våtservietter og vanlig klut med såpevann. Var det ekstra ille måtte jenta rett i badekaret etter den første "grov-vasken". Så også mine gutter: rett i badet hvis avføringen hadde "satt seg litt" i huden, eller hvis jeg ikke syns lukta var borte etter normal vask.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #3 Skrevet 28. mars 2008 De skal ha litt naturlig utflod. En skal ikke vaske mellom kjønnsleppene med mindre det er avføring der. Det er det jeg praktiserer i alle fall. Bruker bomullsdott eller myk klut med babyolje om jeg må ha vekk bajs der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå