Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi blir 1 år om ei uke og jeg tenkte jeg skulle begynne med skikkelig melk. Hun får mme nå morgen og kveld (vet at dette og er kumelk, men men).

Gir dere i kopp til måltid eller i flaske om kveld. Lettmelk eller h-melk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten vår fylte ett år for en uke siden og vi gikk rett over å erstatte NAN med kumelk.

Han får det i flaske etter lunsjen og om kvelden, overhodet ingen problemer.

Vi bruker lettmelk siden helsesøstra sa at det er best. Helmelk inneholder for mye fet, som de ikke trenger. Vi fikk også beskjed om at vi ikke skal gi mer enn 500ml per døgn, men det blir vel aldri mer enn 300ml hos oss uansett.

Skrevet

Med eldstemann, måtte vi blande ut mme med lettmelk, da hun ikke ville ha vanlig melk. Vi gjorde det ved å bruke mer og mer lettmelk, og mindre og mindre mme. Mindstemann blir 1 år i helga, så der prøver vi oss til uka tenker jeg. Og jeg tenkte da å prøve ren lettmelk først, kan jo være at det går der, selv om det ikke gikk med storesøstra.

Skrevet

Og husk at det anbefales at barnet ikke skal ha mer enn 6 dl melk/melkeprodukter om dagen ;)

Skrevet

Vi har blandet 50/50 med mme og skummet melk (for det drikker vi selv) i en stund nå. Nå var mme pakken tom så i kveld fikk han bare vanlig melk. Lunket den i microen. Gikk fint ned det. Han får i flaske, 150-200ml morgen og kveld.

Skrevet

Vi gikk rett over fra mme til lettmelk. Til å begynne med fikk han det på samme måte som mme, temperet på flaske. Nå får han ikke flaske lenger så nå bruker han drikkekopp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...