Gå til innhold

Bekymret...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 5+4 idag, og var hos legen og skulle bestille meg time. I køen der traff jeg på en fra klassen, som kunne fortelle at han og en til har fått påvist kyssesyken. Og det er vel ikke så bra å få når man er gravid?? For jeg har aldri hatt den, og er skikkelig redd for å bli smittet... Så når det ble min tur så spurte jeg damen i skranken om det var noe jeg burde bekymre meg for (det at det nå er kyssesyke i klassen altså...), og ja, det mente hun. Men hun kunne ikke gi meg time hos legen min før 25.april, og ba meg heller om å ringe vakt-legen ikveld...

Huff, liker ikke det her jeg... Men det er jo mulig at det er jeg som er overhysterisk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner du er bekymret, men det er veldig uvanlig at det smitter. Vask hendene og ikke kyss de andre i klassen din!

Man kan ha antikropper mot kyssesyken på tross av at man aldrig har haft den.

Tror det går bra :-)

Skrevet

Takk for svar:) Satser på at det går bra ja...

Vasker hendene ofte, og kysser ikke noen andre enn sambo;) Hehe:p

Skrevet

Hei hei, ikke for å skremme deg, men kyssesyken smitter lettere enn man tror og ikke kun gjennom kyssing.

Jeg fikk det etter å ha jobbet sammen med en jente som hadde hatt kyssesyken i flere uker, og dette var et menneske jeg knapt snakket med. At det skulle så lite til for å smitte meg overrasket meg.

Det verste med kyssesyken er at du bare blir veldig trøtt. Det er ingen medisiner du trenger å gå på for det, og det er rett og slett hvile som gjør deg bedre. Jeg vet ikke om det har noe ekstra å si når du er gravid, men jeg kan ikke helt se hva det skulle være....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...