Gå til innhold

er så utrolig lei meg..

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg bærer på en fantastisk liten gutt som vi gleder oss masse til skal bli født<3

svigerforeldrene mine er fantastiske å gleder seg med oss.

men moren min er utrolig negativ til vår glede. vi sendte henne en film av ultralyden siden vi bor over 100mil fra hverandre, dn gidder hun ikke se på en gang . hun sier bare at hun har født 6 barn selv så d er ikke noe spesielt ved d. når jeg ringte henne for å høre om hun hadde motatt filmen så sa hun at jeg måtte roe meg ned å ikke la dette babygreiene gå til hode på meg...

ble virkelig såret å lei meg..

vi har jobbet lenge for å få dette til å gleder oss kjempe mye over vårt lille mirakel!

svigerforeldrene mine har vært super snille å kjøpt vogn til oss.

dette fortalte stolt svigerfar til moren min når di møttes , da min mor presterte å si at d var nå ikke så stort for henne for hun har 6 barnebarn fra før så d ble nå bare nr 7 i rekka... sigerfar har heldigvis ikke sagt noe om denne episoden en moren min fortalte meg at hun hadde sagt d...

ble helt sjokert å lei meg..

er d jeg som overreagerer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner godt at du ble lei deg. Det er jo ingenting man heller vil enn å dele den fantastiske gleden med de man står nærmest. Mammaen er vel den de aller fleste anser som den nærmeste!

Kanskje det er noe helt annet som plager din mor enn at det er enda et barnebarn på vei? Jeg ville nok prøvd å skåne meg selv for sårende kommetarer fra henne om jeg var deg. Man er både hormonell og sårbar som gravid, og for deg som har slitt så mye for endelig å bli svanger med et etterlengtet barn er det vel i overkant sårt når moren din ikke viser deg omsorg, deler gleden og ser frem mot fødselen med samme spenning som du gjør.

Det er flott at svigerforeldrene dine viser hvor flott de synes det er at de snart skal bli besteforeldre til en nydelig gutt. Du får nyte all oppmerkosmheten de gir deg og dere nå i den spennende ventetiden.

Sender en stor klem

Skrevet

Nei, du overreagerer ikke i det hele tatt. Selvfølgelig blir du lei deg når moren din ikke viser glede og støtte. Men, måten hun reagerer på er verken logisk eller rasjonell og det får meg til å tro at det kanskje er noe annet som ligger bak det..? Kan hun være sjalu på ditt forhold til svigerforeldrene dine? Kan hun være sjalu på livet ditt - at du er lykkelig og har det godt? Det ville i hvertfall ha forklart en del - men selvfølgelig ikke unnskyldt noe.

Prøv å prat med henne og si at det er sårende at hun sier sånne ting og ikke klarer å glede seg med deg. Og prøv alt du kan og tenke at det her er mest sannsnylig ikke personlig rettet mot deg. Det er tydeligvis noe hun går inne med som får henne til å være sånn - og at hun har et problem.

Ikke la det ødlegge den fine tiden din fremover! Syns helt klart at dette "babygreiene" skal gå til hodet ditt! ;)

klem

Skrevet

Hei

Jeg er gravid med min mors 6. barnebarn, men hun gråt (hun ble så rørt) når hun så ultralydbildene. Hun er veldig interressert og gleder seg veldig.

Kanskje du skulle tatt en prat med din mor? Det kan jo henne at det er noe annet som ligger bak? Kanskje det plager henne at du bor så langt borte? Eller at svigerforeldrene dine stiller sånn opp?

Hun er jo din mor, så innerst inne må hun vel være mer interressert en hun gir uttrykk for?

Jeg synes ikke du overreagerer, jeg hadde vært lei meg selv.

Skrevet

Må si meg enig med de andre over her- kan nok være noe annet som ligger bak denne merkelige reaksjonen hennes.. Det kan faktisk være så enkelt som at hun prøver å beskytte seg (og deg) mot å gå for mye opp i "disse babygreiene" (som hun sa), med tanke på hvor lenge du har prøvd og at du har mistet før... Kan skje at hun egentlig er veldig redd noe skal hende, slik at hun prøver å holde det på avstand helt til alt er gått bra...

Men var jo en rar reaksjon mot svigerfaren din.. Synes du skal snakke med henne/skrive til henne og fortelle henne hvor mye dette betyr for deg, og at du hadde håpet på litt mer entusiasme fra henne/at hun som mor skulle gledet seg sammen med deg.. Det blir jo ikke noe mindre stort selv om det er det 7. barnebarnet... Babyen i magen min blir mine foreldres 7. barnebarn, og mamma sa til meg at denne gangen gledet hun seg faktisk skikkelig, fordi alt lå så til rette for det (4 av de andre barnebarna var ikke planlagt, og tvillingene (som var de første) kom så tidlig at hun vel var i sjokk over å bli mormor alt, ikke helt klar). Nå hadde vi planlagt det og ønsket det selv, så da var hun ekstra glad på våre vegne. Jeg mener ihvertfall at det er på sin plass at du sier rett ut til henne at oppførselen hennes sårer deg!! Det er jo fantastisk å lykkes etter å ha prøvd så lenge som dere har!!!!!

Skrevet

Eg skjønner godt at du vert lei deg. Kan det vere at ho er misunneleg? At ho sjølv ikkje fekk den merksemda rundt sine graviditetar som ho ønskte? Berre spekulasjonar, men om du ikkje har prøvd denne vinklinga, så prøv å spørje ho om hennar graviditetar. Ver interessert i ho sidan ho har såpass erfaring. La ho få kjennsla av å vere mentor på ein måte.

Skrevet

PS- jeg mente sef ikke at mamma ikke gledet seg de andre gangene, men når mange av de ik var planlagt, så viste vel ikke de kommende foreldrene den helt store gleden selv til å begynne med, og det legger jo en liten demper for besteforeldrene og..:)

Skrevet

nå vart eg sint!!!!!!!!!!!!! en mamma skal IKKE være slik!!!!!!!!!!!!!!!! ser dere har hatt det tøfft og sa blir slike bemerkninger 10 ganger verre!

håper mammaen din har en grunn for slik oppførsel..kanskje hun er lei seg fordi hun ikke har råd til å kjøpe dyrt baby utstyr til dere,eller syntes det er dumt at dere bur så langt unna? ikke vet eg,men slik hun behandler deg gjør meg sint...

gleder meg til å bli bestemor, selv om det blir barnebarn nr 1 eller 100 blir eg like glad hver gang:) min kjære er noen år eldre enn meg og har noen barn fra før som han fikk ganske tidlig...ene jenta hans og eg venter barn sammtidig,han er kjempe glad og gleder seg vilt til å bli bestefar og far (selv om han har barne barn og barn fra før gleder han seg like mye).eg gleder meg også veldig til babyen hennar kommer og har allerede tenkt ut pressanger...poenget mitt er,en skal ikke bli mindre glad fordi en har barn/barnebarn frå før og hun burde bli ekstra glad med tanke på hvor mye dere har strevd....

Skrevet

Tusn takk for responsen.

jeg skjønner virkelig ikke hva d kan være som får henne til å reagere sånn... å at hun ikke skjønner at d ikke er henne d handler om men meg..

setter stor pris på deres syns punkter.

d hjelper å se ting i andres øyne...

Skrevet

Nei, du overreagerer ikke. Jeg forstår veldig godt at du er kjempe skuffet. jeg hadde vert kjempe skuffet selv. Du skal gle deg over barnet du har, for det er virkelig stprt det å få barn. Det er virkelig en gave

Skrevet

050605 og 090408

hei jeg har faktisk tenkt på akkurat dette så jeg har prøvd å stille spørsmål men hun sier at hun ikke husker å at d er så lenge siden...

hun bagateliserer liksom alt..

men hun er litt sånn av seg desverre.. hun legger bare merke til negative ting. meg hører hun ikke på men mannen min har hun respekt for. så han har prøvd å snakke med henne men d virker som hun syns jeg er tullete som legger noe i d å gå gravid..

Skrevet

huff, trur du bare må finne deg i at mammaen din er helt fjern på det ommrådet, du har jo prøvd..du sier at svigers gleder seg veldig..du kan jo parte baby med sviger mor da:) da blir vel mammaen din sjalu,men det er hennar egen feil:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...