Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #1 Skrevet 28. mars 2008 Var første innkjøringsdag til datteren min denne uken. Dag 1 ble vi sendt hjem da vi kom pga sykdom. Ingen tlf på forhånd eller noen annen form for informasjon om hva som ksjer der. Ok tenkte vi, det kan jo skje at folk blir syke, og at ting glipper... Dag 2 fikk vi i hvertfall der litt, men masse rot og de to faste som jobber der er syke. Ingen tok noe spesielt initiativ til å bli kjent med datteren min, og jeg satt med en annen liten jente på fanget i to timer (som bare gråt og gråt og som har vært der ca 6 mnd). De skyldte på det ene og det andre siden hun var sånn...Var også kommet en annen vikar, som overhodet ikke virket interisert i barn. Dag 3: Ingen som sa hei til datteren vår og vi følte oss mer som personal enn forelder med innkjøring. Den ene vikaren gikk ut og røyket og snakket i tlf (vi var jo 3 voksne der inne så det gikk jo fint mente hun). Snakket visst med hun som eier barnehagen og snakket om det ene faste personalet som er sykemeldt. Sa hun la seg på madrassen på gulvet når barna sov, satt bare på "voksenstol" og lekte aldri med barna osv osv. Etter endt samtale satt hun seg med noe papirjobb og sa at hun hadde dårlig samvittighet for at hun ikke fikk satt seg ned på gulvet med dattern vår. Men hun måtte jo bli kjent med barnehagen hun også! Mistet røyken sin på gulvet, som hun ikke oppdaget selv, og barna kunne tatt den. Dette er bare noen eksempler... Lokalene der er dårlige, veldig kaldt, og det virker så rotete. Også hørt at hun som eire barnehagen bare ansetter folk for få det til å gå rundt. Nå sitter vi her og vet ikke hva vi skal gjøre. Kan ikke sende dattere min til en barnehage hvor vi ikke føler oss trygge på personalet....Dattern min er 13 mnd og ikke vært i barnehage før, så alt er jo nytt for henne også. Ble langt dette her, men bare godt å få det ut.Noen som har opplevd noe liknenede? Eller tipst til hvordan jeg kan gå frem med dette? Hilsen veldig fortvilet mamma
milla mi Skrevet 28. mars 2008 #2 Skrevet 28. mars 2008 off....det der hørtes ikke noe bra ut....jobber selv i barnehage..og sånn skal jo man ikke ha det.... du må ta kontakt med styreren....kan du ikke ringe henne??dere må jo nesten ha en ny tilvenning med henne spør du meg..når de som jobber der til vanlig kommer tilbake..ekkelt når der sånn....
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #3 Skrevet 28. mars 2008 Hvorfor har dere søkt henne inn der da? Går ut fra at den er godkjent iallefall?! Jeg ville tatt en telefon til eier (privat barnehage?) - og sagt det som du mener. Vi har en bhg her i området som ble stengt pga mye styr ang liten plass, nytt personalet hele tiden osv. Foreldrene gikk sammen og klaget. Alle barna fikk da nye plasser i kommunale barnehager. Man skal føle seg 100% trygg at barnet har det bra. Ville klaget ja.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #4 Skrevet 28. mars 2008 Dette høres jo helt forferdelig ut! At de ikke engang kan anstrenge seg litt når dere er der på innkjøring. Da lurer jeg på hvordan det er der når ingen foreldre er tilstede? Man er jo i en fortvilet situuasjon når man MÅ ha barnehage og må ta til takke med den man får. Jeg ville tatt kontakt med andre foreldre og hørt hva deres inntrykk av barnehagen er. Be om å få telefonnummer hvis du ikke treffer noen i barnehagen. Og jeg ville forsøkt å si fra så klart og tydelig som mulig til både eier og ped. leder om det jeg mente var uakseptabelt. Men på en mest mulig konstruktiv og ikke-konfonterende måte ;-) Og så ville jeg vurdert å gi en bekymringsmelding til kommunen. Jeg opplevde en gang at familiebarnehagen ble stengt fordi noen gjorde dette. Da skal jeg si deg det ble forandringer kjapt. Eventuelt kan du true med dette dersom ingen tar deg på alvor....
maria isabell Skrevet 28. mars 2008 #5 Skrevet 28. mars 2008 har en slik barnehage der vi bur..veldi dårlig..er det ikke noen en kan melde dem til? det er annsvarsløst opplegg og det er snakk om barna våre her..blir så sint når barnehagen ikke tar annsvaret sitt på alvor...
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #6 Skrevet 28. mars 2008 Branehagen er godkjent av kommunen ja. Familiebarnehage. Er 12 stykker i Oslo som drives av samme selskap. Virket ok når vi var der på besøk, derfor takket vi jo ja til tilbudet. Hun jenta som satt oppå meg i går hadde forresten sluttet da vi kom i dag. Uten at personalet visste hvorfor. Ja, jeg må ringe lederen der og forklare situasjonen. Men vet liksom helt hva det skal hjelpe for heller! Huff, håper virkelig dette er et engangstilfelle, men alt blir så vanskelig!
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #7 Skrevet 28. mars 2008 Æsj, familiebarnehager som ikke drives av foreldre burde vært forbudt. Det er jo bare en privat barnehage som får like mye tilskudd men har et dårligere tilbud. Har inntrykk av at de fleste drives av eiere som bruker dem som melkeku. Det er vel ment som et tilbud til foreldre som vil organisere eget alternativ i mangel på barnehageplass? Klag til kommunen, be dem følge opp og kontrollere rutiner, drift osv. Be gjerne andre foreldre også gjøre det. Ta kontakt med foreldrene til jenta som har sluttet og spør om de kunne tenke seg å gjøre det. Mangel på barnehageplasser burde ikke medføre at man kan tilby barn og foreldre hva som helst.
SkjønnesteLinus i verden:-) Skrevet 28. mars 2008 #8 Skrevet 28. mars 2008 Uff, så fælt da!! Det er ille nok å gi bort ungen sin for første gang, men når det blir slik...! Det er vel ingen vits å anbefale å droppe hele greier, vet jo selv hvordan situasjonen er i Oslo. Du får absolutt snakke med eieren og håpe at hun tar det seriøst. Så får du avvente i noen uker kanskje. Men hvis det blir flere slike episoder, ville jeg absolutt vurdere hva som er viktigst... og det er vel gullklumpen din, ikke sant :-). Du som mamma må ha en god følelese! Stol på det magen din sier!
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #9 Skrevet 28. mars 2008 Takk for alle svar og råd! Ringte hun som eier barnehagen i sted, og fått plass i en annen barnehage. denne var visst veldig stabil mtp personal, og hadde eget vikar budsjett. HUn beklaget seg veldig, og skulle virkelig rydde opp! Var visst flere foreldre som også hadde ringt i går og var litt bekymret ang denne vikaren, og saken var visst litt komplisert! Men ingen nye barn inn der før det er sikkelige forhold. Burde vel egentlig omplasert samtlige barn der så lenge spør du meg........ Fikk i hvertfall støtte og forståelse, og det hjelper jo. Da starter vi snart med ny innkjøring, og friskt mot! Og står fortsatt på liste for kommunal plass ;-) Hilsen HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå