pingvin Skrevet 28. mars 2008 #1 Skrevet 28. mars 2008 Er det noen som har opplevd det samme? De siste ukene er det akkurat som om høyre hånd og fingre sovner. Stikkinger, og blir helt nummen. Ganske ubehagelig egentlig. Lurer på hva det kan komme av..? Takker for svar:)
pingvin Skrevet 28. mars 2008 Forfatter #2 Skrevet 28. mars 2008 Glemte å skrive at jeg er 30 uker på vei..
Mony74 Skrevet 28. mars 2008 #3 Skrevet 28. mars 2008 Har akkurat det samme, desverre har det bare blitt verre jo lengre ut i svangerskapet jeg har kommet. Sannsynligvis kommer det av vann i håndleddet og hånda som ligger og trykker på nervene der. Jeg ser ikke hoven ut så det trenger ikke synes noe særlig at du har vann i kroppen. Tror det er det som heter Karpaltunnelsyndrom og det går over når svangerskapet er over. Jeg har prøvd litt akupunktur mot det, uten at jeg synes det har hjulpet noe særlig. Men det kan hende at det har gjort så det ikke blir enda verre da. Ellers har jeg ikke hørt om noe som kan hjelpe, bortsett fra drikke mye vann og spise lite salt som er de vanlige rådene mot vann i kroppen.
Mony74 Skrevet 28. mars 2008 #4 Skrevet 28. mars 2008 Jo en ting til som jeg gjør og som jeg synes hjelper bittelitt i hvertfall er å gjøre strekke og tøye øvelser med hendene. Bøye håndleddet opp og ned med utstrakt hånd, det samme med knyttet hånd og også "rulle" håndleddet rundt med knyttet hånd. Og strekke fingerene ut for så å knytte de sammen igjen. hehe, kanskje ikke verden beste forklaring men...
pingvin Skrevet 28. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 28. mars 2008 Tusen takk for svarene, det satt jeg veldig stor pris på Nå har jeg søkt på nettet ang Karpaltunnelssyndrom (litt av et navn), og har slått meg til ro om at det går over etter fødselen. Jeg har litt vann i kroppen, men ikke så mye, at jeg fint kan gå med ringer på. Men ser at de er litt pølseaktige enn før.. Og takk for tipset ang strekke og tøye øvelser. Blir det for ille, så skal jeg kontakte akupunktøren min
Mony74 Skrevet 28. mars 2008 #6 Skrevet 28. mars 2008 Ja, gjør det, kan være verdt å prøve akupunktur altså. Jeg har bare fått det et par ganger med ganske langt mellomrom så kan være derfor det ikke har fungert noe særlig. Fikk også beskjed av hun jeg går til at det hun kunne gjøre var å stoppe det opp så det ikke ble verre, men ikke nødvendigvis få det til å bli så veldig mye bedre. Og har hørt om folk som ikke kan skjære brødskiver eller kle på seg selv engang så kan jo være greit å stoppe det før det kommer så langt;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå