dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 28. mars 2008 #1 Skrevet 28. mars 2008 hvordan gjør dere det med barnehage/dagmamma? Jenta vår vil være 1 år når jeg begynner på skolen igjen.Passer det for de fleste å kun bruke kortidbarnehage eller hva?Man har jo fridager. Synes det er fryktelig tidlig å skulle ha henne ute hver dag... Må jo ta hensyn til praksisperiodene,men utenom de er det vel mulig å gå litt hjemme? Mannen kommer til å være selvstendig næringsdrivende på den tiden så kan være litt fleksi,kommer an på hvor godt han er i gang. Hvordan gjør dere det?
*snartklar* Skrevet 28. mars 2008 #2 Skrevet 28. mars 2008 Hei:) Er det første året du skal begynne på? Tror skolens opplegg varierer etter hvor du går hen, men i Haugesund husker jeg vi hadde obligatorisk oppmøte to dager i uken det første semesteret. de andre dagene var det forelesninger, og da kunne du velge å sitte på skolen eller å lese selv hjemme. Andre semesteret hadde vi en 8 ukers praksis (var i praksis 4 dager i uken, den 5 dagen var studiedag). Ellers hadde vi hjemmeeksamen, forelseninger o.l i andre semester, slik at vi kunne være en del hjemme hvis det var nødvendig. I 3 semester (2 året) hadde vi en del gruppeoppgaver helt i begynnelsen. De kunne man jo selvsagt gjøre hvor man ville. Ellers hadde vi en del individuelle oppgaver + forelseninger, og jeg husker jeg var veldig mye hjemme denne perioden. Etter jul (4 semster) hadde vi en 11 ukers praksis, for så å ha noen forelsninger tilknyttet hjemmeeksamen helt på slutten. Så her kunne en også være en del hjemme. 3 året (5 semester) hadde vi to 8 ukers praksisperioder like etter hverandre. SLITSOMT!!! Her fikk jeg ikke mulighet til å ta noe "fri". Etter jul da, i 6 semster, hadde vi 3 gruppeoppgaver før vi begynte på bacheloroppgaven. Fra 7 januar til 25 mars holdt vi på med alle oppgavene, inkludert bachelor, så da står en fri til å jobbe hvor som helst. Vet det var mange i klassen som jobbet hjemme:) Nå er vi inne i en 10 ukers praksisperiode før eksamen og sommerferie, så da blir det ikke så store muligheter til å være hjemme. For å oppsummere så er det praksisene og obligatoriske oppmøter (eksemeplvis øvelser i sykepleielab) du er nødt til å møte opp på. Utenom det er en veldig fri til å være hjemme, men dette varierer jo fra plass til plass da!!!! Oioioi, ble langt dette:/
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 28. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 28. mars 2008 Hei! Jg går første semesteret ferdig nå.Nå har vi en del obligatorisk med øvingspost o.l. Skal rett i 7 ukers praksist når jeg begynner på 2. semesteret. Etter det håper jeg det blir litt mer fleksi. Men har du hatt 100% barnehage under studietiden eller hva?
*snartklar* Skrevet 28. mars 2008 #4 Skrevet 28. mars 2008 Ja, jeg hadde 100% barnehage. Var nødt til dette i de periodene vi hadde praksis. Men jeg var veldig mye hjemme også, så dattera mi fikk en del "fri" hun pgså. Hvis vi hadde lagt sammen alle dagene hun var i barnehagen tror jeg ikke det hadde utgjort full plass, men hadde jeg valgt 50% f.eks. så hadde hun ikke hatt noe sted å være når jeg var i praksis! Jeg syntes synd på henne mange ganger da hun var i barnehagen lange dager, men hun selv hadde det supert. Det hendte hun ble skuffet da jeg tok henne fri fra barnehagen, fordi hun ville gå og leke med vennene sine:)
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 28. mars 2008 #5 Skrevet 28. mars 2008 Jeg har hatt 100% barnehageplass. dette fordi at av og til er man avhengig av dette. Men jeg har langt i fra hatt henne så mye der, men jeg ville ikek vert foruten full plass. det vil være dager hvor du trenger å være alene hjemme for å lese eller skrive, da er det godt å kunne palssere barnet ditt der. jeg var veldig i tvil om jeg ville gjøre det når jeg hadde fri, men jeg ser jo nå at hun har det helt topp der. Hun har det mye kjekekre der enn å se mammaen lese hele dagen. da leser jeg når hun er i barnehagen og så koser jeg med henne når jeg henter henne
Gjest Skrevet 28. mars 2008 #6 Skrevet 28. mars 2008 Der jeg går er det veldig mye forelesninger og en del obligatorisk, slik at jeg hadde ikke greid det dersom barna hadde gått deltid/kortidsbarnehage. Men jeg bor også langt unna studiestedet, slik at jeg henter barna ganske sent. Dessuten er det jo praksis da, og den er hver dag, fulle arbeidsdager, slik at da må de jo gå fulltid i barnehage..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå