:)venter jente nr 2 Skrevet 28. mars 2008 #1 Skrevet 28. mars 2008 skal jeg avslutte amminga med en gang eller trappe ned gradvis???? baby er 2 mnd gammel, men plages med tette vonde kanaler¨, så nå går jeg over til mme i stede! noen som har erfaring med dette, og kan gi meg en oppskrift på hvordan jeg skal gjøre dette?? er det dårlig for babyens mage å gi både mm og mme? håper noen kan svare meg!
*smula* Skrevet 28. mars 2008 #2 Skrevet 28. mars 2008 Du kan godt gi begge deler. Hvis han ikke vil ha mme fra flaske, kan du prøve å gi han mm på flaske. Jeg har ikke prøvd, men tror at hvis du trapper ned på ammingen, vil du etterhvert miste melken. Snakk med HS eller fastlege om det, de vil veilede deg.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #3 Skrevet 28. mars 2008 Mange som delammer og syns det er ok løsning. Jeg delammer. Har hørt at blanding mme/me kan gi vond mage,- men har ikke erfart det selv og lurer på om det muligens er en myte.. (?) Hvis du skal stoppe melkeproduksjonen din så kan du gå med stram bh. Feks sportstopp. Bare melk ut litt for å unngå spreng, men ikke tøm puppene helt. Etterhvert som etterspørselen etter melk er gått ned så vil tilbudet bli deretter...
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #5 Skrevet 28. mars 2008 Så fort jeg begynte å pumpe meg for å gi mm på flaske mistet jeg melken gradvis. Etterhvert hadde jeg kun 50ml på kvelden, og da kuttet jeg helt ut og ga mme. Pumpingen stimulerer nok ikke på samme måte som suget til babyen.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #6 Skrevet 28. mars 2008 Jeg sluttet å amme min baby for fire dager siden. Begynte sånn smått for 1 mnd siden. Kuttet ut ett måltid om gangen med pupp, og så fortsatte jeg bare sånn til det var tomt for melk i puppene. Synes det er herlig at pappaen også kan ta del i matingen. Ammet henne i nesten 5 mnd, og skal være fornøyd med det. Ang mageverk ved overgang til MME, så merket ikke jeg noe til det på tulla. Når man tar det sakte men sikkert så går nok detbra. Kanskje babyen vil få litt hard mage, men da bruker du bare litt maltekstrakt i melka. Lykke til!
:)venter jente nr 2 Skrevet 28. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 28. mars 2008 tusen takk for svar. babyen er ikke mer enn 2 mnd, men nå orker jeg ikke mer, får så vondt, og i tillegg er det et evig strev på kveldene, da lillegutt ikke får i seg maten fort nok. han ligger bare å hyler og skriker og kaster med hodet ved puppen. når vi gir han flaske er det ikke noe problem i det hele tatt. i dag har han bare fått fra puppen 2 ganger, og flaske 2 ganger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå