Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vi har to gutter på 4 uker. Hver kveld bader vi guttene før de får siste måltidet før natten.Guttene gulper litt i løpet av dagen og da synes jeg det er greit å bade dem. I tillegg liker de badingen og de sovner veldig godt etterpå.

Vi bruker olje i badevannet og smører de med lotion etterpå. De har ikke tørr hud.

I går var det imidlertid noen som fortalte meg at man ikke skal bade barna hver kveld/dag. Er det flere som har hørt dette? Andre synspunkter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel ingen fasit på hvor ofte man "skal" bade barna, det er opp til en selv. Men vår erfaring er at hyppige bad gav tørre flekker i huden, selv med mye olje i vannet. Bruker og brukte olje i hvert eneste bad, men måtte gå ned på antall bad her. Tidligere bada vi annenhver dag, nå er det 2 ganger i uka. Dere må vel bare se an selv, hvis huden til guttene synes å tåle det, tror jeg ikke det er noe problem.

Skrevet

Jeg bader min bare 2 ganger i uka. Man skal visst ikke ødelegge den naturlig beskyttende hud floraen eller noe. Kan jo fort blir tørr, og å smøre på lotion hver gang er jo litt mye. Det er jo noe som ikke er helt naturlig. Her bader vi kun med rent vann, og smører kun hvis det trengs.

Skrevet

Vi bader vår lille på snart 6 uker 2 ganger i uken, helsesøster sa det var passelig. Bør ikke bade de for mye for ikke å ødelegge den naturlige myke huden..

Skrevet

Her i huset bader hun hver kveld. Ikke fordi hun må men hun elsker vann,og er veldig utålmodig før mat og legging kl sju så da er det fint å bruke litt tid på det.Bruker ikke såpe da.

Vasken tar vi i dusjen på morgenen,ca annenhver dag.de andre dagene vasker jeg bare med klut. Hun har kjempefin hud,bruker hverken lotion eller olje så tror det er veldig inndividuelt.

Skrevet

Vi bader ikke hver dag. Gjorde det til å begynne med, men da brukte vi olje i vannet kun hver tredje dag. Jeg hadde i hvert fall kutta oljen hvis jeg var deg. Alle har et naturlig fettlag på kroppen. Det trenger vi.

Skrevet

Vi bader ham kun i vann, kanskje litt shampo innimellom, og en sjelden gang et par dråper olje. Ikke hver dag, bare et par ganger i uka, for vil beskytte det naturlige fettlaget til lillemann.

Skrevet

Hva med deg da , bader du/ dusjer også kun 2 ganger i uka , og bruker kun rent vann da ? Er dette så naturlig , synes du ? Babyen er akkurat som vi voksne, bare i miniutgave.

Skrevet

Vi ble anbefalt på sykehuset å bare bade babyen en gang i uka og da kun i vann evt med litt olje i. Ellers bruker vi bare klut med vann og ved mye gulping som kan lukte har vi brukt litt olje på også.

Er ikke enig med anonym over her som sier at babyer er akkurat som små voksene, de har en helt annen hud og lukter ikke så lett svette som oss. Og dessuten har ikke huden vår egentlig godt av å dusje hver dag heller.

Skrevet

bader lillemor 1 gang i uka tenker jeg. kun med litt olje i vannet, ikke noe krem eller noe etterpå, siden jeg er redd hun skal få tørr hud siden vi har det i familien, så syntes det er viktig at huden hennes skal få smøre seg selv hvis du skjønner. hvis man smører for mye så slutter huden å smøre seg selv. bruker aldri såpe i vannet:) gjorde det samme med lillemann som er 17 mnd nå, etterhvert begynte han å bade hver kveld som en del av leggerutinene,og det gikk veldig bra med huden. må bare se ann ungene, hvis de ikke ser tørre ut og dere vasker de masse med såpe hver dag så tror jeg nok det går helt fint:)

Skrevet

Babyer er ikke som voksne. Å bade de hver kveld er ikke nödvendig. Men gjör man det bör det ikke väre noe i vannet.

Skrevet

Her bader også lillegutt 2 ganger i uken. Da har vi olje i vannet. Dere andre som bader 2 ganger i uken,har dere også olje i da? Gutten min er nemlig så tørr i huden på hendene og på leggene.

Skrevet

For huden sin del bør en vel ikke bade babyene mer enn ett par ganger i uken!Babyene kan fort bli tørre hvis en vasker vekk hudens eget beskyttelseslag.

Lillegutt bader ca 2 ganger i uken.Bruker da Babyline Bad ( og shampo annenhver gang ).

Bruker til daglig bare mesoft,vann og olje under vask nedentil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...