Gå til innhold

Sove natten gjennom uten tiltak? Mulig??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min gutt på 7 mnd våkner fortsatt for å få pupp ca. 3 ganger hver natt. Jeg har et lite håp om at han vil begynne å sove natta gjennom av seg selv. Ønsker å slippe nattavvenning. Men....er dette litt mye å håpe på? Er det noen babyer her som har begynt å sove natten gjennom uten tiltak?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm..Lurer på det samme :) Min er 7,5 mnd og våkner 2-3 ganger om natta. Gruer meg til å begynne med avvenning , vil ikke gjöre det ennå da han ikke spiser mye fast föde på dagtid.. men når den tid kommer håper jeg at det er mulig at han avvenner seg selv:) (sikkert ikke mulig men men, lov å håpe)

Skrevet

her har mini ordnet det selv. vi gav han mer grøt om kvelden.

han er 8mnd no. har vel sovet natten gjennom siden han var 6mnd.

Skrevet

Min sluttet av seg selv når han var 5 mnd, han fikk kun flaske og begynte med grøt når han var 3,5 mnd gammel.

Skrevet

ja det er fullt mulig :-) vi har ikke brydd oss i det hele tatt med leggerutiner og lignene på jenta våres.det er jo noen som begynner og stresse vilt med det fra omtrent barna er nyfødt men vi har valgt og gå etter jenta våres og la hun "få bestemme" og det har fungert over all forventning!!! når hun var rundt 7 mnd begynte hun og sove fra 8 til 7 om morgenen men hun våknet alt fra 1 til 3 ganger om natta og ville ha melk men det gjorde ikke meg noe for hun bare drakk litt melk og sovnet med en gang igjen og nå er hun nettopp blitt 9 mnd og sover rundt fra fortsatt 8 til 7 om morgenen og det uten at jeg har gjordt noe som helst for og prøve og avvenne hun ,det kommer av seg selv,og hun er en så blid og fornøyd jente og jeg tror unger blir det når de ikke har foreldre som stresser med at ungene skal i seng klokka 7 og lar dem ligge og grine i seg ,det gjør dem jo urolige og at dem gjerne ikke føler seg trygge for ungene merker det jo når foreldrene er stressa og da smitter det over på barna...

Skrevet

Det er sikkert mulig, men må bare si at det ikke trenger å være så grusomt som mange her får det til å høres ut som.

Vi hadde en kveld/natt med litt sutring og bæring (av far), og det var det. :o) Da var han vel 7-8 mnd. Husker at jeg tenkte: Dette skulle vi ha gjort mye før!

Denne gangen har vi faktisk en baby som sov mer eller mindre rundt fra 1 mnd, så denne gangen er vi heldige. :o)

Skrevet

vi jobbet aldri med nattavenning det bare kom av seg selv.

rundt 7-8 mnd gikk hun over til å vokne bare en gang om natta da hun var mett lenge på kveldsgrøten. Rundt 9-9,5 mnd så sluttet hun helt med nattmat. da var det nok å dytte inn smokken igjen så sov ho videre.

Nå er ho 11mnd til uka, og noen netter sover ho hele natta andre ganger må jeg opp 1-4 ganger å gi ho smokken. (ho tok ikke smokk før 9 mnd.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...