Gå til innhold

Ferie i permisjonstiden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må man ta alle ukene med ferie i ett? Hva skjer hvis man sier at man har tre uker ferie da og to uker senere? Går det an?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg tenkte å ta fire av ukene+ tre oppsparte for i år etter permisjonen til neste år. da har jeg en uke igjen til høsten....

men i permisjonene er det jo i praksis ferie...eller fri, så skjønner ikke hvorfor du skulle putte fullt av ferie innimellom. de jeg kjenner har tatt den etterpå, gjerne samtidig med at far har permisjon og ferie.... vi får altså åtte uker sommerferie sammen til neste år, og gleder oss veldig til det, selv om det ikke er sånn pappapermen er tenkt. det bare passer sånn når barnet kommer når det kommer.....

skulle vel egentlig ikke tro du ikke kan få lov til det, må bare si ifra at de ukene det gjelder skal du ikke ha permisjonspenger.

Skrevet

Vet at jeg ikke får permisjonspenger i ferien, derfor hadde det vært fint å kunne dele opp ferien, slik at jeg ikke går i fem uker uten penger. Høres jo fint ut med åtte uker ferie sammen til neste år, men det er jo bare lov å overføre to uker av årets ferie til neste år......

Skrevet

for ferien får du jo feriepenger, disse pengene er satt av hos arbeidsgiver året før og blir som regel utbetalt i mai/juni....eller du kan søke om å få de når du faktisk tar ut ferie. Må ikke blandes med permisjonspengene. Ferien og feriepengene kommer i tillegg.

Skrevet

ferien kan også tas ut som enkelt dager, da får du 25 feriedager....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...