Muffemor og lille Ida <3 Skrevet 28. mars 2008 #1 Skrevet 28. mars 2008 Hei, Når dere kjenner liv/spark - kjenner dere det veldig tydlig? Jeg kjenner det akkurat som et hult dunk. Trudde man kanksje skulle kjenne det litt tydligere. Kjenner heller ikke bevegelse, bare spark av og til. Er i uke 24 + 6 idag :-)
Gjest Skrevet 28. mars 2008 #2 Skrevet 28. mars 2008 Åh, det kommer mer etter hvert. Det kan jeg love deg! Jeg er 27+6 i dag og nurket i magen gir meg noen ordentlige spark og dytt. Har begynt å bli ubehagelig.. Men det er bare kos da =)
august o8 Skrevet 28. mars 2008 #3 Skrevet 28. mars 2008 Hei, jeg er i uke 19 og kjenner masse spark og bevegelse! Sparkene kjenner jeg best hvis jeg har på en bukse som sitter litt godt over magen. Akkurat som det blir lettere å kjenne når der er litt motstand. Så kjenner jeg avogtil en romstering inni der, da er den vel bare aktiv! Morro.
Gjest Skrevet 28. mars 2008 #4 Skrevet 28. mars 2008 Hei, jeg er 27+2. Føler at han velter seg eller han ruller fremfor å sparke, magen bølger når han velter seg rundt så det er ikke alltid like behagelig, men er jo gøy da. Sitter jeg fremover så dulter han meg i lårene og om natten kan jeg ikke ligge på siden da han bokser med madrassen. Han er en aktiv gutt:)
Julimams Skrevet 28. mars 2008 #5 Skrevet 28. mars 2008 Her er det fullt liv i magen!! Jeg er 22 uker på vei. Den sparkes og slås i opptil 10 min av gangen til den blir sliten og tar seg en sovepause. Slike økter har jeg ca 8-9 ganger om dagen tenker jeg. Noen ganger kjennes det ut som at den snurrer små piruetter der inne, og da kan det være så ille romsteringer at jeg blir kvalm. Skvetter til noen ganger også da det er ganske kraftige saker. Men jeg klager ikke, satser at det er en særdeles frisk og aktiv krabat der inne. Og etterhvert som den blir større blir det mindre plass å boltre seg på, så kanskje det ikke blir like røft da?=)
Muffemor og lille Ida <3 Skrevet 28. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 28. mars 2008 Blir misunnerlig på dere som kjenne SÅ mye liv. Kunne ønske jeg kjente mye sterkere og oftere spark jeg. Kjenner jo spark hver dag, men er liksom ikke SÅÅÅÅ kraftige at hele magen beveger seg på utsiden. Går ofte til kontroll pga sykdom hos mor, så vet at alt er bra med hun lille. men kan det hende at noe ligger foran der hun sparker - at noe er i veiem liksom - som gjør at jeg ikke kjenner det så kraftig som mange av dere andre? Eller er det bare så individuelt?
Tropisk Skrevet 28. mars 2008 #7 Skrevet 28. mars 2008 22 uker jeg også og her er det masse liv! De siste dagene har det vært ekstra mye syns jeg og kan ikke huske all denne aktiviteten fra forrige gang? Bare koselig, men enkelte ganger er sparkene/bevegelsene nesten litt ubehagelige. De er fortsatt ganske "langt inne" og jeg tror urinblæra får mye juling innimellom :-) Og da kjennes det ut som jeg holder på å tisse på meg!!! Småekkelt...
Gjest Skrevet 28. mars 2008 #8 Skrevet 28. mars 2008 jeg er 19+1 uke og kjenner dult,spesielt om morgenen,men det er fortsatt ikke hver dag mitt lille nurk vil gi livstegn fra seg:)det kommer vell etterhvert som den lille blir sterkere:)
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #9 Skrevet 28. mars 2008 16+5 og jeg har kjent spark som dult litt langt inne en stund. kjent bevegelse, som om h*n ruller rundt inni der siden uke 13. siste uken har det vært daglig kontakt med tassen. men sparkene er svake, og jeg må ligge på ryggen eller sitte godt tilrette i sofaen for å kjenne noe. men h*n er jo liten enda. og morkaken ligger foran. ikke noe å se eller kjenne fra utsiden enda.
Vannmann-86*med-liten-Emil Skrevet 28. mars 2008 #10 Skrevet 28. mars 2008 De siste to ukene har jeg kjent at sparkene bare blir sterkere og sterkere..Nå føles de enten som kraftige støt eller som om noen holder på å rulle rundt der inne=) Kan faktisk se at magen beveger seg når han holder på som verst! hihi..de begynner faktisk å bli lettere plagsomme, spesielt når jeg skal spise eller sove, men for all del! Junior kan sparke meg så masse han vil han=) Jeg er 22+4 idag, og har kjent daglige spark siden 28februar. Kjente det første sparket 15+noe
konemor med gutt+spire:) Skrevet 28. mars 2008 #11 Skrevet 28. mars 2008 jeg er i uke 18 i morgen og har ikke kjent noe som helst......er det vanlig da? er bekymra men skal på ultralyd tirsdag. håper alt er bra.....
2 fine små Skrevet 28. mars 2008 #12 Skrevet 28. mars 2008 Litt som en slags buldring, tumling og en del snuing. En sjelden gang et realt spark ogsaa. Er 23 uker og har kjent liv siden uke 13 faktisk (som sikkert er veldig tidlig) og det har tatt seg sakte men sikkert opp med ukene. Naa er det ganske heftig og flere ganger til dagen. Spesielt etter maaltider. Forrige gang var jenta mi veldig rolig, dersom tror jeg kanskje det kan vaere gutt denne gangen, tror de er mer aktive. Men kan jo vaere en aktiv jente ogsaa, som meg, hehe....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå