victomalia Skrevet 28. mars 2008 #1 Skrevet 28. mars 2008 Skal til Usa med småbarn og har inntrykk av det er så strengt med hva man kan ta med på flyet. Man kan jo nesten ikke ta med saftflaske og mat/kjeks, og slike bestikkelser som man er helt avhengig av på en så lang tur. Har noen erfaring her?
Bippe77 Skrevet 29. mars 2008 #2 Skrevet 29. mars 2008 så lenge det var til barnet så har vi fått med oss alt vi har tatt med vi.. men må legges i egen pose og vises frem da... saft vet jeg ikke, men nan gikk helt fint! Saft kan man vel evt få kjøpt etter sikkerhetskontrollen? Selger jo ihvertfall all mulig drikke der... mat er ikke noe problem.. er flytende ting som de er strenge på, men vår erfaring var som sagt at ting til barn gikk greit!
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2008 #3 Skrevet 29. mars 2008 Jeg har flydd til og fra lax flere ganger, og har aldri hatt problemer med det jeg har hatt med av babymat og drikke. Men må ha det klart og legge det frem utenom den gjennomsiktige posen med flytende man ellers kan ta med. Antar dessuten at det må være rimelig mengde i forhold til reisen. På heathrow fikk jeg skreket meg til å ha med 3 babyjuicer i plastpakke, det var "for mange", de truet med at jeg måtte smake på alle, men fikk til slutt ta de med. På en 11 timers flytur må man jo ha litt mer enn en flaske vann..... Jeg pleier å få varmt vann (tevann) til grøten ombord på flyet, ta ev med en plastskål og skjeer selv. Et tips utenom: reis med sko du bare kan ta av og på uten å knytte, man må ta av skoene i sikkerhetssjekken og det blir pes å ta på hvis man samtidig holder en baby;) God tur!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå