*lillebolla* Skrevet 28. mars 2008 #1 Skrevet 28. mars 2008 Jeg har skikkelig lyst til å dra på Morten Harket, Savoy og Magne Furuholmen-konserten på Rockefeller 20.mai, men da kommer jeg til å være over 7 mnd på vei (har termin 11.juli). Tror dere det kommer til å gå greit? Eller noen som har erfaring med konsert når man er så langt på vei? (Dette er min første, så jeg aner ikke noe om hvordan formen er når man er 7 mnd på vei!)
*Timulia* Skrevet 28. mars 2008 #2 Skrevet 28. mars 2008 Jeg tror vel ikke det skal være noe problem. Du trenger jo ikke akkurat stå oppi høytaleren? Kan jo være du merker at bebis blir litt urolig, men har ikke hørt at det er noe farlig. Det er bare at de reagerer på lyden. Selv var jeg på hockey-kamp på overtid i forrige svangerskap, ikke akkurat lavt lydnivå der heller...... Eneste konsekvens jeg har merka er at lillemor er et natur-talent på skøyter.... :-)
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #3 Skrevet 28. mars 2008 Ja, jeg var på konsert da jeg var mer enn sju måneder på vei. Gikk helt fint! Babyen var ikke noe mer i bevegelse enn ellers - så ingenting tydet på at det var ubehagelig for henne (men vi spiller ganske høy musikk hjemme også da... ) Man må jo huske på at barnet tross alt ligger rett ved siden av tarmsystemet - og det avgir nok mer lyd i hverdagen... De blir vant til lyder. MEN: DEt kan bli veldig varmt i et konsertlokale - da er det greit om man kan ta seg en pausetur ut i ny og ne... Dessuten kan det bli slitsomt i beina - hvis du må stå, da.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #4 Skrevet 28. mars 2008 Jeg personlig hadde nok ikke dratt på konsert i 7. mnd... Men det er slik jeg føler. Tror jeg hadde blitt veldig sliten av å stå over lengre tid og ikke minst varmt!! Da hadde nok jeg fort svimt av... men dette kjenner du best på kroppen din, åssen form du er i!
Kompani Orheim Skrevet 28. mars 2008 #5 Skrevet 28. mars 2008 Jeg har faktisk billett til Norwegian Wood (både torsdagen og lørdagen) i midten av juni - og har termin 2. juli!! Dette er kanskje litt VEL ambisiøst, men jeg dersom formen er god så skal jeg nok prøve meg :-) Får alltids solgt billettene dersom jeg tror jeg ikke orker. Jeg hadde sett an formen og vurdert deretter! Ikke ta en avgjørelse på dette enda :-) Hadde med en venninne på konsert i fjor som var 7 mnd på vei, og hennes største problem var det betonggulvet vi sto på - ble veldig sliten mot slutten - men hun hadde BL i tillegg, så det er egentlig utrolig at hun holdt ut :-)
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #6 Skrevet 28. mars 2008 Ville ikke nølt et sekund med å dra på konsert i 7 mnd - men seff avhengig av hva slags form du er i Kanskje dra litt tidlig, sånn at du får sikret deg en barkrakk, eller en stol oppe på mezzaninen hvis det er på Rockefeller. Og blir det slitsomt, så er det jo bare å gå.
*lillebolla* Skrevet 28. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 28. mars 2008 Takk for alle svar! Satser på at det går greit, så da kjøper jeg billetter! :-) Og så får jeg heller selge dem dersom det skjer noe uforutsett! Formen er jo god nå, så satser på at det holder helt ut også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå