Gå til innhold

Tilvenning i barnehage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Andre dagen med tilvenning nå å hun er alene for første gang. Hun hylskreik når jeg gikk å jeg fikk så dårlig samvittighet :(

Nå er det 20 min siden jeg gikk så bare venter på at de skal ringe meg å si at jeg må komme tilbake :( bare håååper for vesla sin skyld at hun koser seg. Offf dette er ikke lett.

Hvordan gikk deres tilvenning?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

skjønner hvordan du har det..min lille gråt ikke,men han kunne like godt gjort det for samvittigheten min var SVART som natta...

vår tilvenning har gått greit,han har storkost seg siden dag 1,og har ikke måttet hente han..

de slutter som regel å gråte når foreldrene har gått,og de fokuserer på noe annet,som lek,andre barn,mat osv....

jeg er sikker på at du ikke kommer til å få noen telefon..=)

Skrevet

Oki off ja. Hun har gått hos dagmamma siden august da så hun er jo vant at jeg kommer og går hver dag, men nå var jeg så vant med å bare levere henne å så gå fordi hun var 100% trygg på dagmammaen. Å nå begynner vi jo på nytt. Er en liten gutt der hun har fått god kontakt med da så håper det hjelper, å at hun ikke blir sittende alene.

Skrevet

hun kommer nok ikke til å sitte alene kjære deg,personalet tar seg av henne =)

kjenner meg igjen godt i hva du skriver,du tenker på henne hele tiden og klarer ikke slappe av...

men prøv,er ikke mange timene igjen til hun er hjemme =)

Skrevet

Oki ja du har nok rett..hehe..ikke får jeg jobbet heller så vet ikke hvordan jeg skal få tiden til å gå. Tenkte å hente henne halv to vis jeg ikke har hørt noe før det.

Skrevet

det er nok lurt, =)

er ikke nødvendig de er der hele dagen om du har mulighet til å hente før..=)

Skrevet

Uff så kjedelig for deg! Kjenner godt den svarte samvittigheten ja!

Her så holder vi på med dagmamma tilvenning, 4 dagen i dag og første dagen som hun skal være der helt til 14:30.

Heldigvis så er hun i godt humør og vinker når jeg går, men klart dagmamma er jo litt anderledes enn bhg vil jeg tro.

Kan du ikke spørre dem om de kanskje kan sende deg en melding om alt går bra? Det gjør dagmamma`n til snuppa, og det setter jeg utrolig stor pris på!

Lykke til!

Skrevet

Dagmammaen her pleide også å sende mld å si hvordan det gikk, men i barnehagen så er de 15 barn på avdelingen så spørs om de har tid til det. Men har ikke hørt noe enda å snart 1 time siden jeg gikk så regner med at det går bra. Så tar meg friheten til å reise ned til byen å kjøpe en matboks til henne. Lovte henne en Tomas toget matboks..hehe..noen som forresten vet hvor jeg kan få tak i en slik?

Skrevet

Tror jeg har sett sånn matboks hos bl.a BR leker om jeg ikke tar skammelig feil :-)

Så bra at du ikke har hørt noe enda, da koser hun seg sikkert masse!

Leker sikkert med den nye "kjæresten" sin :-)

Kos deg på shoppingtur

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...