Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når er det normalt å begynne å pumpe seg, å begynne å gi litt flaske? tulla mi er 1 mnd nå.

Jeg har tenkt å amme lengst mulig, men har lyst at hun kan ta flaske litt av og til.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mal på hva som er normalt finnes ikke i denne situasjonen. Potten "normal" er utrolig stor vettu;D. Det er bare til å forsøke seg frem. Utrolig deilig å vite at babyen tar flaske slik at mor kan få litt fri innimellom. Men selv om barnet tar flaske 1 gang, kan det være at hun "glemmer" hvordan det var å ta flaske igjen om det går lang tid. Så gjør det innimellom. Du kan også gi vann med evt. litt sukker i også. Hjelper veldig godt mot magesmerter hvertfall.

Skrevet

Jeg pumpet meg de dagene/gangene lillegutt ikke spiste så mye, for da holdt jeg produksjonen oppe.Dette frøs jeg ned og brukte når jeg var borte fra han.Pumpet også noen ganger da det av en eller annen grunn sprengte i brystene-det er IKKE godt!

Håper du fikk noe ut av dette...

Skrevet

Når ammingen fungerer bra og du produserer nok melk er det greit å begynne å pumpe og gi litt flaske. Jeg tror jeg begynte når mini var ca1mnd. Jeg pumpet om morgenen når jeg hadde mest melk, merket at det forstyrret ammingen litt resten av dagen, men jeg ammet normalt kun fra en pupp og når jeg hadde pumpet mmåtte jeg gi fra begge, en da ble han mett, så det var ikke noe problem. Samboeren min ga melka om kvelden og når jeg visste at mini var mett etter den utpumpede melka, pumpet jeg meg på nytt og den melka frøys jeg ned så jeg hadde å gi ved behov senere.

Passet på å gi flaske ca 1gang i uka de første mnd så jeg var sikker på han tok flaske når noen andre skulle passe han. Jeg har hele tiden brukt flaske med kun et hull i toppen, selv nå når han er snart 9mnd, har lest det et sted som anbefaling for da må babyen jobbe for å få melka, akkurat som når den ammer. Hvis man bare skal gi flaske er det anbefalt å øke antall hull i tuten etterhvert.

Skrevet

Takk for svar!;)

tror jeg begynner sån smått å pumpe meg eg da!;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...