Gå til innhold

Kan mor og far ha permisjon sammen??

Anbefalte innlegg

Heisann!!!

Jeg skal ha permisjon frem til 1 oktober. Da begynner jenta mest sannsynlig i barnehage.. Men samboren min har jo 6uker til gode med permisjon, Han har tenkt å strekke de over flere uker. Sånn at han tar fri en dag i uken. Kan han gjøre dette når jeg også er hjemme?? Eller må jeg ta ferie da? Håper noen kan hjelpe meg!!

På forhånd takk!!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137268853-kan-mor-og-far-ha-permisjon-sammen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

mor og far kan ikke ha permisjon sammen, det står i reglene. men om du har ferie så har det ikke noe å si om han har perm.

slik som oss. sambo skal ha ferie før perm. og da blir han hjemme i 4-5 ukers ferie sammen med meg som har perm. så har han de seks ukene med pappa perm etterpå. så han får det greit med ca 10 uker fri hehe:D

og jeg kan ta ferie når han er hjemme hvis jeg vil.

Jeg mener det er slik at de 6 pappa-ukene kan du også være hjemme (uten å ha ferie). Hvis han derimot skulle hatt en større del av permisjonen, så måtte du ha hatt ferie. (Sjekk med NAV for å være sikker.)

Hos oss tar pappa ut halvparten av permisjonen, og da var det veldig viktig for NAV å få bekreftelse på at jeg faktisk skulle ut i jobb når han tok permisjon.

Må bare si at fra et likestillingsperspektiv er det ikke anbefalt å ha permisjon samtidig. Menn som ikke få vært alene med barna sine over tid deltar i mye mindre grad med barnestell og også husarbeid.

Dere har sikkert deres grunner til å organisere dere slik, men det kan jo være greit å tenke over..

• 4 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...