Gå til innhold

Kan mor og far ha permisjon sammen??


mamma til 2 og lille frøet..

Anbefalte innlegg

Heisann!!!

 

Jeg skal ha permisjon frem til 1 oktober. Da begynner jenta mest sannsynlig i barnehage.. Men samboren min har jo 6uker til gode med permisjon, Han har tenkt å strekke de over flere uker. Sånn at han tar fri en dag i uken. Kan han gjøre dette når jeg også er hjemme?? Eller må jeg ta ferie da? Håper noen kan hjelpe meg!!

 

På forhånd takk!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

mor og far kan ikke ha permisjon sammen, det står i reglene. men om du har ferie så har det ikke noe å si om han har perm.

slik som oss. sambo skal ha ferie før perm. og da blir han hjemme i 4-5 ukers ferie sammen med meg som har perm. så har han de seks ukene med pappa perm etterpå. så han får det greit med ca 10 uker fri hehe:D

og jeg kan ta ferie når han er hjemme hvis jeg vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske så sikker på at dere kan være hjemme samtidig, spesielt når dere skal gjøre som dere skal. Det eneste er at du ikke får betalt for de dagene han er hjemme.

 

Kos dere sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, man kan være hjemme samtideg, men bare èn får utbetalt "lønn"fra NAV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det er slik at de 6 pappa-ukene kan du også være hjemme (uten å ha ferie). Hvis han derimot skulle hatt en større del av permisjonen, så måtte du ha hatt ferie. (Sjekk med NAV for å være sikker.)

 

Hos oss tar pappa ut halvparten av permisjonen, og da var det veldig viktig for NAV å få bekreftelse på at jeg faktisk skulle ut i jobb når han tok permisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si at fra et likestillingsperspektiv er det ikke anbefalt å ha permisjon samtidig. Menn som ikke få vært alene med barna sine over tid deltar i mye mindre grad med barnestell og også husarbeid.

 

Dere har sikkert deres grunner til å organisere dere slik, men det kan jo være greit å tenke over..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Har man ikke rett på 2 år med ubetalt perm fra jobben (om man vil) (uten å få sparken) ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...