Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #1 Skrevet 28. mars 2008 Er i uke 14. Blør og har så vondt,sterke smerter i underlivet. Har vært hos lege, de bare sendte meg hjem i dag tidlig. Jeg er redd.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #2 Skrevet 28. mars 2008 det skjønner jeg godt. ble du ikke undersøkt? jeg ville ringt til legevakten om smertene fortsetter jeg. eller føden. syns du burde få en UL for å være sikker på at alt er greit.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #3 Skrevet 28. mars 2008 Enig, at du har vondt og er så bekymret er jo ikke bra for noen. Ring igjen og si at slik vil du ikke gå og vente. Man må dessverre stå litt på krava for å bli hørt innimellom.. Når det er sagt behøver ikke blødningen bety at noe er galt! Prøv å tenke positivt.
Mamma mjaua Skrevet 28. mars 2008 #4 Skrevet 28. mars 2008 jeg har også blødd i uke 14, da hadde jeg ikke fødeplass, og ringte til føden på ullevål, siden jeg bor i oslo. De sa jeg måte til fastlege/legevakt for å sjekke om de hørte hjertelyd, noe de ikke gjorde. Hvis de ikek fant hjertelyd, sa de at jeg skulle si at de skulle henvise meg for UL på ulelvål sykehus. Så jeg fikk ultralyd. så rart du ikke får det. ring til føden så får du nok UL.
liten mus Skrevet 28. mars 2008 #5 Skrevet 28. mars 2008 Forstår veldig godt at du er redd. Støtter innlegg fra anonym over. Ikke godta å bli sendt hjem igjen. Ring føden eller privat ultralyd. Det koster litt penger, men da får du i alle svar, og får sett den lille i magen din. Ingen skal måtte gå rundt å være redd. Masse lykke til. God klem til deg.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #6 Skrevet 28. mars 2008 Jo han hørte på hjertelyden, men han var så "ekkel". Sa bare at jeg måtte slutte bekymre meg, avviste meg helt. Blør jo masse. Han sa jeg kunne ringe legevakta hvis jeg blir verre, men ikke som jeg er nå, for da er jeg ikke dårlig nok.........er det riktig da? føler meg liten
Mamma mjaua Skrevet 28. mars 2008 #7 Skrevet 28. mars 2008 ring til føden og si hvor utrolig stresset du er og redd for at noe er galt. ikek gi dge før de sier du kan komme til UL. i uke 5 blødde jeg kjempemye og de sa at jeg ikek fikk komme, men maste skikkelig, og tilslutt fikk jeg komme. LYKKE TIL!
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #9 Skrevet 28. mars 2008 det er ikke riktig!!!! ring føden eller legevakt å be om å få en UL med en gang. jeg hadde blitt kjemperedd og aldri gitt meg. hvis de ikke hadde villet ta meg imot hadde jeg dratt dit å satt meg til å vente eller ringt en privat klinikk for å få UL. det koster jo litt, men å starte helgen med den redselen da..... selv om det oftest ikke er noe galt, så blir en jo redd!!! masse lykke til.
Mille og løva Skrevet 28. mars 2008 #10 Skrevet 28. mars 2008 Du må virkelig bare stå på ditt. Ikke ta nei for et nei. Jeg hadde blødninger i både uke 9 og uke 12 . I uke 12 var det en Lørdag og jeg sa jeg kom til å fortsette å ringe til de lot meg komme på ultralyd. Jeg orket ikke tanken på sitte hjemme å bekymre meg. Er så utrolig dust at de sender en hjem med beskjed om å slappe av og hvile... Hvordan er det mulig å slappe av under slike omstendigheter??? Klarer iallfall ikke jeg. Alt var heldigvis bra med meg og bebisen og da klarte jeg å gå hjem og hvile. Alt er sikkert bra med Dere og. Lykke til
Liss,♥ ♥ T,M,L♥ ♥ Skrevet 28. mars 2008 #11 Skrevet 28. mars 2008 Helt enig med de over her, stå på krava dine, er ikke bra og være bekymret når man er gravid:) Lykke til, og håper alt går bra, og at du får den hjelpen du har krav på Klem:)
Mille og løva Skrevet 28. mars 2008 #12 Skrevet 28. mars 2008 Må bare legge til at når de spør hvor mye en blør og om det er mye... Hva er mye. Hvilken som helst dråpe me blod vil gi dei fleste blivende mødre hjertedunk.
maria isabell Skrevet 28. mars 2008 #13 Skrevet 28. mars 2008 ring volvat,koster 1000 kr,men de hjelper deg uansett...
Gjest Skrevet 28. mars 2008 #14 Skrevet 28. mars 2008 HAR DU FÅTT RINGT? Hvordan gikk det? Jeg syns mange leger er veldig kalde. Noen gidder ikke anstrenge seg i det hele tatt, fordi "det er ike noe vi får gjort fra eller til allikevel".. Har hørt den før.. Syns det er helt latterlig at man ikke kan bli undersøkt, selv om man ikke er så langt på vei. Det er helt forferdelig å gå rundt og ikke vite! Håper alt er i orden med den lille =) *trøseklemmer deg*
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #16 Skrevet 28. mars 2008 Hei jojo! tusen takk,trenger trøsteklemmer nå!! jeg har ringt, mange ganger i håp om å treffe en annen en første tlf. Da møtte jeg ei ordentlig sur hurpe i andre enden, som bare sa.. ja det er mange med deg, du får legge deg og hvile, her får vi ikke gjort noe uansett! jeg blir sinna! er ei jente som står på mitt, men formen er sliten og jeg orker nok ikke være like sta som ellers. Men tenkte ta rådet å reise til sykehuset, kanskje de ikke så lett avviser meg når jeg først er der som på tlf? lov å håpe.
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 28. mars 2008 #17 Skrevet 28. mars 2008 hvis du blør mye og har sterke smerter så kan jeg ikke skjønne det ikke tok en UL av deg! det er jo ikke så veldig bra. håper alt går bra! lykke til!
Mamma mjaua Skrevet 28. mars 2008 #18 Skrevet 28. mars 2008 å herregud, blir så sinna. grrr...............!!!!! er det mulig?!?!?!?!?! håper du får ultralyd på sykehuset, men skjønner at du er dårlig og at det ikke er like lett å være så sta. klarte ikke stå oppreist jeg, så moren min som ringte å peste ullevål for meg. hvis de absolutt nekter deg ul så hadde jeg dratt på privat ul, hvis de har det der du bor. selvfølgelig må du på ul når du er gravid og blør! for en ufølsom gjeng du har snakket med. huff og huff!!!!
Gjest Skrevet 28. mars 2008 #19 Skrevet 28. mars 2008 Ja, dra på sykehuset, det tar dem jo ikke lang tid å bare se på babyen, og så slipper du å bekymre deg! Er så mange sure fjes man møter =( Får håpe de tar deg inn når du først er der =) Du får holde oss oppdatert på hvordan det går, skal krysse fingre og tær for deg!! Lykke til da =)
Mille og løva Skrevet 28. mars 2008 #20 Skrevet 28. mars 2008 Kjenner jeg blir skikkelig sint nå. Hvordan går det ann....
Mamma mjaua Skrevet 28. mars 2008 #22 Skrevet 28. mars 2008 har du vært på ultralyd? håper det, og håper alt går bra. tenkt på deg hele tiden
♥makronelle♥ *fødeklar* Skrevet 29. mars 2008 #23 Skrevet 29. mars 2008 hei anonym=) håper de tok deg inn til ul, og at alt var fint med deg! tenker på deg! sender en stor klem din vei!
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2008 #24 Skrevet 29. mars 2008 Hei dere jenter. joda kom inn til lege i går, de sa det så greit ut. Men jeg blør like mye i dag og har vondt, så er skeptisk. Følte meg ikke tatt vare på i går på sykehuset i det hele tatt. Men men, helsenorge det vel. Takk for all omtanke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå