Gå til innhold

Er jeg ubarmhjertig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan skal jeg forklare, hmmm

Fetteren til sambo har fått seg dame, hun har ei jente fra før.

Vi skal kun invitere barna til mine søsken og barna til sambo`s søsken. Så spør hun nye dama om hun kan ta med seg jenta si. Det kom så babust på meg og sambo så vi drog litt på det. Vi synes det blir veldig "feil" siden jeg og sambo har mange søskenbarn med barn som vi ikke skal be og hun kommer "utenfra". (ikke vondt ment)

Vi skal feire på hotell, så det blir jo dyrt nok.

Så tenker jeg på at hun blir jo også å føle seg utenfor når vi skal ta bilder med kun meg, sambo og nevøer og nieser f. eks...

Vet ikke hva vi skal gjøre, noen??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er jo foskjell på barn av søsken og barn av søskenbarn, siden dere ikke ber alle barn av søskenbarn så er det vel greit å ikke be "stedattra" til fetteren din også.

Bare sier fra på en pen måte så går det helt bra.

Skrevet

Jeg vil ikke si det, dette er vel i forbindelse med bryllupet deres?

Regner med at ikke bare barnet vil føle seg "snytt", men også deres andre fettere og kusiner som ikke fikk ha med barna.

Er dere nære venner så stiller det seg jo litt anderledes, men det er jo deres festilighet og da er det faktisk dere som bestemmer.

Skrevet

Nei, det er ikke kjipt. Jeg hadde nok forklart det godt for paret.

Skrevet

Jeg hadde prøvd å forklare dem på en fin måte at dere ikke hadde tenkt å ha andre barn i bryllupet enn de til søsken - de aller nærmeste. Det bør jo ikke være så vanskelig å skjønne...;o)

Skrevet

Kommer litt ann på situasjonen tror jeg.

Hvis ungen er liten, slik at det ikke er for egen del hun blir med, men pga manglende barnepass, amming eller liknende hadde jeg selvfølgelig sakt ja. Om det er en tenåring som har lyst til å gå i bryllup hadde jeg nok heller sakt at dere har bestemt dere for at dere desverre ikke har råd til å invitere alle barna til søskenbarna deres.

Skrevet

Tusen takk for svar dere. Ble litt lettet jeg nå :)

Hun er 12 år gammel :) Og hun har både pappa, besteforeldre og venninner hun kan ligge hos :))

Skrevet

Synes ikke hun trenger ta barnet med nei. Enten alle eller ingen (med mindre det er babyer da selvsagt), det bør hun forstå. Skal alle fetterene og kusinene deres ha med barn kan det sikkert blir mange, hadde iallefall blitt det hos oss =)

Selv om jeg ikke hadde sagt noe om det til moren, så hadde nok jeg også kjent litt på det at hun er jo faktisk ikke har noe slektskap til dere, da føles det kanskje enda mer feil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...