Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #1 Skrevet 28. mars 2008 Koster dette noe eller får man det dekt? Hva går denne fysioterapien ut på? Håper noen vet =)
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #2 Skrevet 28. mars 2008 Hei! Jeg har gått både til fysioterapi og bekkensvømming, frem til nå. Nå er jeg over termin. Jeg fikk bekkenløsning 3-4 mnd på vei og sleit veeeldig, kunne nesten ikke gå og gikk på krykker, fikk veldig svekket muskulatur i bein og rygg (har prolaps i ryggen også) Jeg fikk rekvisisjon fra legen min, og fant en fysioterapeut som hadde avtale med nav slik at henvisningen gjelder for så og så mange behandlinger, husker ikke hvor mange, men dette rekv. gjaldt for svømmingen også (samme fysiodame som hadde det) Så all denne behandlingen har jeg fått dekket. Og dette har hjulpet meg uendelig masse! Selv om det var tungt å komme seg på svømmetrening 2 ganger i uka, måtte jeg bare bite det i meg å komme meg dit, etter mange ganger og kontinuerlig behandlinger og trening ble jeg bedre og bedre. Dette anbefales.. Sliter du med bekkenet er det lurt å ta tak i det, så får du det sikkert bedre etter fødsel også.. Håper du ble litt klokere.. Masse lykke til!
Mony74 Skrevet 28. mars 2008 #4 Skrevet 28. mars 2008 For å få det dekket av NAV er det viktig at det står på rekvisisjonen du får at det er en kode "W99 - bekkenløsning med gangvansker". I hvertfall at den koden er med. Fysioterapeuten jeg gikk til styra nemlig veldig med det, og jeg måtte tilbake til legen min å få ny rekvisisjon med riktig info.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #5 Skrevet 28. mars 2008 Du må gå først til din fast lege og få henvisning til fysioterapi, da er det gratis. Jeg går 1 gang i uka til fysio gruppe trening, det hjelper meg litt. Jeg måtte vente en måned pga kø hos fysio., så jo før du får henvisning jo raskere du får hjelp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå