råååsa-med gutt og jente:) Skrevet 28. mars 2008 #1 Skrevet 28. mars 2008 Har termin 23.juli. og skal i utgangspunktet ha sen ferie i år. Vi har delt sen og tidlig ferie på jobben. Deledatoen er 21.juli. Altså skal jeg ha ferie etter 21.juli denne sommeren. Men jeg går jo ut i permisjon i begynnelsen av juli. Kan jeg ha krav på å få føre hele ferien min over til neste sommer? Kan jeg ta den ut på slutten av permisjonen min når far har permisjon? Hvilke andre alternativer har jeg??
nordlyset med 1suprise + spire Skrevet 28. mars 2008 #2 Skrevet 28. mars 2008 du har krav på å føre over 2 uker. Noen arbeidsgivere er jo mildere og kanskje du får overført alt .. Det er jo ikke noe problem å ta ferien inne permisjonen. Du har krav på ferie selv om du er i permisjon. Jeg går ut i permisjon 17 mai og så har jeg da bermisjon i noen mnd og så tar jeg ferie i 3 uker og så tilbake på permisjon. De to siste ukene overfører jeg til neste år slik at jeg kan være hjemme i 2 uker når pappaen tar sin del av permisjonen. Det er vel noen regler med at du må ha permisjon så så lenge før du kan ta ferie. Husker ikke nøyaktig antall uker med det skal stå inne på nav et sted.
Tante Gustava Skrevet 28. mars 2008 #3 Skrevet 28. mars 2008 Jeg går ut i permisjon neste uke (oj, hjelp...). Så tar jeg 5 uker ferie i juli/august. Da settes permisjonen på vent i de 5 ukene. Sånn forlenger vi permisjonen med 5 uker. Du har krav på å overføre 2 uker ferie til neste år, men det beste vil vel være å ta ut ferien din i høst. Jeg tror det må ha gått 6 uker etter fødsel før du tar ferie, dette pga de ukene er forbeholdt permisjon til mor av medisinske grunner. Bare vær obs på at når du tar ut ferien din, så får du ikke utbetaling fra nav. Disse ukene har man fått betalt av arbeidsgiver, opparbeidet fra i fjor (feriepengene dine). Så kan være lurt å spare feriepengene til disse ukene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå