daydreamer Skrevet 28. mars 2008 #1 Skrevet 28. mars 2008 Har vært på apoteket for å kjøpe en olje for å unngå rifter, men der var de vedlig usikre på hva slags olje jm tipser om. Hvilket merke bruker dere??
Gjest Skrevet 28. mars 2008 #3 Skrevet 28. mars 2008 Hm..har ikke brukt noenting jeg... Ikke forrige svangerskap heller..
daydreamer Skrevet 28. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 28. mars 2008 Har termin 6 mai og har fortsatt ikke begynt jeg heller, men har fått tips om dette både fra jm og på kurset vi var på på ahus, så dermed tenkte jeg det kunne være lurt å prøve det. :-)
Mony74 Skrevet 28. mars 2008 #5 Skrevet 28. mars 2008 jeg bruker hvetekimolje, men vet det er mange som bruker jordnøttolje også. Hvetekimolje måtte jeg spørre etter når jeg var på apoteket, for de hadde det ikke framme. Leste et sted her inne at Hvetekimolje var den eneste oljen som hadde dokumentert effekt, men vet ikke om det stemmer altså. Uansett så er det viktigste at det er en olje som inneholder E-vitamin, og det tror jeg både Weleda sin og de to nevnt over har.
Sunniva:) Skrevet 28. mars 2008 #6 Skrevet 28. mars 2008 Weleda sin fødselsforberedende. Har blitt anbefalt den av jordmor og av kvinner som har brukt den, og mener den utgjorde STOR forskjell! Kan begynne å bruke den fra uke 34 står det i pakken:)
Gjest Skrevet 28. mars 2008 #8 Skrevet 28. mars 2008 Jeg bruker Weleda.. den inneholder hvetekim olje ja:)
Gjest Skrevet 28. mars 2008 #9 Skrevet 28. mars 2008 jeg har fått en litt annen beskjed enn dere andre: jordmor sa at det var tøyingen/massasjen, ikke oljen, som var temaet. Så man kan bruke hvilken som helst olje. Jeg bruker vanlig ren badeolje og tøyer i dusjen, mindre søl også husker jeg lettere på det når jeg først står der med oljen i hånda. Man skal stikke en finger eller to opp i skjeden og trekke/dra bakover til man kjenner at det blir litt ubehagelig. Jordmora mi fortalte at en undersøkelse fra England viste at t.o.m. kvinner som kun tøyde en gang i uka hadde mindre rifter enn de som ikke gjorde det.
Et lite barn i magen :) Skrevet 28. mars 2008 #10 Skrevet 28. mars 2008 Jordnøttolje kjøpt på apoteket bruker jeg... Om det har noen virkning, aner jeg ikke... men ville ihvertfall prøve!!
Mony74 Skrevet 28. mars 2008 #11 Skrevet 28. mars 2008 Ja det glemte jeg og skrive at jeg tøyer i tillegg til å bruke olje. Men at det ekstra bra med olje som inneholder E-vitamin fordi denne har en mykgjørende effekt. Men en ting jeg lurer på med denne tøyingen er hvor langt opp man skal tøye for at det skal fungere? altså hvor langt inn skal en stikke fingerene i skjeden? Er jo begrensa hvor langt inn man kommer da men..:-S
Gjest Skrevet 28. mars 2008 #12 Skrevet 28. mars 2008 Jeg vet sannelig ikke helt, som du sier, det begrenser jo seg selv hvor langt opp man får fingrene når man står i dusjen. 2-3 cm tror jeg.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #13 Skrevet 28. mars 2008 Jeg har kjøpt hvetekimolje, med ambisjon om å sette igang med smøringa. Men er ganske hoven, sår og "kløete" i underlivet, og lurer litt på om det da er særlig lurt og begynne å klusse med olje? Noen med "erfaring"? Underlivet er jo ganske følsomt.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #14 Skrevet 28. mars 2008 Syns dette her begynner å bli litt "Kånete" jeg. Dere høres ut som en gjeng med kjerringer som er redd for det ene og det andre. Skal snart føde for 2 gang,og har aldri hørt om,og iallefall ikke brukt olje verken her eller der !! Ta dere sammen !! Herregud, for en gjeng med pyser !!! off....blir så lei .....
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #15 Skrevet 28. mars 2008 Deg om det! Vi er mange som har fått slik olje og massering anbefalt hos jordmødre, så om vi ønsker å forsøke, får vel nesten være opp til oss? Du bør kanskje forholde deg litt mer åpen! Ting går seff helt greit uten også, men om man vil gi det en sjans, for om mulig, å redusere revning og denslags, så må vel det være helt i orden, og virkelig ikke noe å hisse seg opp over.
Gjest Skrevet 28. mars 2008 #16 Skrevet 28. mars 2008 Dropper du å pusse tenna også fordi det er jo ingen sak å fikse noen hull....? Går jo an å forberede seg også og ikke alle har "drivende på en fjøl-fødsler" som du. Bare fordi du er uopplyst ang metoder får at ting skal gå litt bedre, så kan vi andre få gjøre som man vil. Kjerring? Nei, tror ikke det.
Mony74 Skrevet 28. mars 2008 #17 Skrevet 28. mars 2008 hehe...alltid like fasinerende med folk som forkaster alt de ikke har hørt om og kaller det tåpelig. I mine øyne er det de som er kjerringene.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #18 Skrevet 28. mars 2008 Vanlig Natusan babyolje i dusjen... Blir så smooth atte...
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #19 Skrevet 28. mars 2008 Det holde ikke med olje i dujsen, det er selve tøyingen som har en eventuell effekt og oljen hjelper da huden å strekke seg under tøyingen. Men man kan sikkert bruke natusan, poenget ned weleda sin er vel at den ikke inneholder så mange kunstige ingredienser som natusan hvis man er opptatt av det. Man kan bruke matolje også, men kanskje ikke en lukt man vil ha på kroppen.
Mony74 Skrevet 28. mars 2008 #21 Skrevet 28. mars 2008 jepp, jeg har bare gjort det i en uke ca og merker forskjell fra jeg startet til nå, at det har blitt mer tøyelig der nede.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #22 Skrevet 28. mars 2008 ok,da skal jeg begynne med det når jeg dusjer...er 36uker på sønd.:)jeg har bare jordnøttolje,er den mild nok til å føre opp i kjeden?
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #23 Skrevet 28. mars 2008 Jordmor sier det ikke noen gang er bevist at olje/tøying hjelper mot revning. Hun sier det er tilfeldig at enkelte revner og andre ikke. Det har med hvor fort babyen kommer, samt arvelige fødeselsegenskaper. Så jeg gidder ikke styre så masse med akkurat det der.
Gjest Skrevet 28. mars 2008 #24 Skrevet 28. mars 2008 "Jordmora mi fortalte at en undersøkelse fra England viste at t.o.m. kvinner som kun tøyde en gang i uka hadde mindre rifter enn de som ikke gjorde det." Men en gjør jo selvsagt som en vil.
Gjest Lite nurk i magen :) Skrevet 28. mars 2008 #25 Skrevet 28. mars 2008 Jeg bruker jordnøttolje. Er veldig fornøyd med den foreløpig. Er veldig allergisk mot alt, men denne har jeg ikke reagert på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå