Gå til innhold

Jeg gav kumelk.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

ooops, jeg gav jentungen en flaske kumelk når vi var på påskefjellet og hadde glemt å kjøpe nan. Lagde sånn sukkerblanding av melk, vann og sukker som jeg fant i mamma sin gamle kokebok....gikk bra det, også. Hun er forøvrig 2 mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du hadde forventet at det ikke skulle gå bra ville du vel ikke gitt det?

Det er dessverre mange som tror at kumelk er farlig for barn, noen her inne er nærmest hysteriske for "den farlige kumelken".

Det handler jo bare om at kumelkproteinene er tungt fordøyelig og mange barn kan få veldig vondt i magen av det fordi tarmene ikke er modne til å bryte ned sånne "tøffe" saker. Itillegg inneholder ikke kumelk noe særlig jern, og det hindrer opptak av jern fra annen mat. MME er jo normalt kumelksbasert, men er tilsatt jern og andre viktige vitaminer/mineraler, pluss at størstedelen av proteinene er nedbrutt.

Med det mener jeg bare å si at ubehandlet kumelk er ikke egnet som fullverdig babymat, men heller ikke farlig for dem i små doser. Likevel ville aldri jeg gitt det til mine barn, bl.a fordi jeg ikke unner dem så vondt i magen som jeg forventer at de ville kunne få.

Skrevet

Helt sikkert ikke farlig, men veldig urutinert å dra på tur uten mat til babyen da.

Skrevet

Klart det går bra.. Det vokste opp barn på 60-tallet og. Vår foreldregenerasjon er født opp sånn. Og vet dere et faktum? De i vår foreldregenerasjon har myyyyye mindre allergier enn de barna som kommer nå. Tenk litt på den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...