MamiMaribel Skrevet 28. mars 2008 #1 Skrevet 28. mars 2008 Hva er din favorittopera ? Har lyst på ny musikk, og etter et innslag på frokostTV, fikk jeg fryktelig lyst på opera:-DD
selfangerkjerringa Skrevet 28. mars 2008 #2 Skrevet 28. mars 2008 Hehe, jeg er nyfrelst da, så jeg har NULL erfaring... men eldsta mi på fire elsker Tryllefløyten. Favorittsangene er den arien til Kønigin der nacht, og ein Vogelfanger bin ich ja (eller no sånt). Ja, og så "papageno, papagena"-duetten. Selv har jeg litt sansen for Porgy&Bess, har ei plate hjemme med Ella Fitzgerald og ??? som jeg har arvet av tante. Den er nydelig
MamiMaribel Skrevet 28. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 28. mars 2008 Takk for kjappe svar, det hadde jeg ikke regnet med! :-)) Don Giovanni er en av mine favoritter, jeg blir såååå glad av den!
MamiMaribel Skrevet 28. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 28. mars 2008 Jeg er heller ikke noen erfaren operafan, hehe, ellers hadde jeg nok klart å snuse opp noe på egenhånd. Jeg har heller ikke tid lenger til å henge på platekompaniet og høre på plater, så da er DIB fint å ha..;-)
Gjest Skrevet 28. mars 2008 #6 Skrevet 28. mars 2008 Ikke sant? Favorittinnspilling er fra 1979 med Lorin Maazel som dirigent, Kiri te Kanawa som Donna Elvira, Ruggero Raimondi som Don Giovanni og Teresa Berganza som Zerlina - den er også filmet, i tilfelle du ikke visste det, med den besetningen og er faktisk fantastisk å se som film.
MamiMaribel Skrevet 28. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 28. mars 2008 Jeg har også en favorittinnspilling, men tror du jeg vet med hvem, hehe....... Jeg kjenner den bare igjen på coveret! ........Så jeg vet ikke om det er samme som du snakker om.. SÅ proff er jeg:-DD Jeg visste ikke at den var filmet, nei. Skal ringe biblioteket og høre om de har den som film.
Gjest Skrevet 28. mars 2008 #8 Skrevet 28. mars 2008 Tror du jeg visste med hvem uten å sitte med boksen ved siden av meg, da... nei, ingen fare;) Men om du får tak i filmatiseringen er den faktisk verd det, opplevelsen er enda større. I verste fall får du den antakelig rimelig på Amazon!
MissAntrop Skrevet 28. mars 2008 #9 Skrevet 28. mars 2008 Don Giovanni er fantastisk!!! Liker også veldig godt La Boheme og Madame Butterfly.
Gjest Skrevet 28. mars 2008 #10 Skrevet 28. mars 2008 Her er den på Amazon til seksten pund: http://www.amazon.co.uk/s/ref=nb_ss_w_h_/203-1006586-3131966?url=search-alias%3Ddvd&field-keywords=Don+Giovanni+Maazel
MamiMaribel Skrevet 28. mars 2008 Forfatter #12 Skrevet 28. mars 2008 Takk igjen:-) La Boheme så jeg for et par år siden, og likte den ikke noe særlig. Den har jo en vakker "kjenningsmelodi", men ellers ble jeg ikke betatt av den. Aida skal jeg sjekke ut. Kanskje man kan høre noe på youtube ..? Må ta en titt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå