Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #1 Skrevet 28. mars 2008 Mannen min sier at jeg ikke er feminin nok til tider. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare kritikken, men kan gi noen eksempler. - Jeg har et overraskende fast håndtrykk.pga at et slaspete håndtrykk har jeg alltid hørt er uhøfflig og lite dannet. - Jeg sminker meg diskret. Male ansiktet hver gang jeg går ut tar 1 for mye tid og 2 ser ikke alltid like pent ut. Mener definitivt at less is more i de fleste sammenhenger. - Går som regel i litt rocka jeans og en enkel topp, dill og fjams er upraktisk med to små barn ( også skjørt og høye hæler faller under denne). Dessuten så liker jeg ikke å kle meg utfordrene fordi jeg ikke setter pris på det inntrykket jeg sender ut. - Takler "ufeminine" ting selv. eks fikse småting på bilen, bære tunge ting, ufine komentarer fra menn osv Grunnen er rett å slett at skal jeg vente på en mann som skal gjøre dette for meg så kan jeg vente lenge. Det blir jo ialleflal gjort. - De fleste av vennene våre er menn, de få kvinnene er heller ikke barbier. -Drikker øl av flaske, istedet for å ta det av et glass. Smaker bedre og mindre oppvask. - Er en fast tilhenger av ærlighet, selv om jeg sier det jeg mener diplomatisk. -Bruker et veldig lett språk, dvs det alle forstår uten problemmer og bruker også av og til banneord. - Er litt aggresiv i trafikken. Aner ikke om jeg skal bli mer feminin eller hva jeg bør endre på i oppførselen min for å bli mer feminin. Er det nok å stille opp i siste mote med skyhøye hæler, si ikk, jeg er såååå enig og hele tiden vente på en at en mann skal kommem eg til assistanse? Har ikke hatt et A4 liv og har lært at jeg kan bare stole på meg selv, skal man ha noe gjort gjør det selv det blir da gjort og hvis jeg ikke er fornøyd så er det min feil. Har alltid hatt problemmer med å passe inn i barbies verden hvor ting skal være fisefint og elegant til enhver tid.. Er også litt usikker på om mannen min vil ha en barbie som har løpestreng mellom kjøkkenet, innom barnerommet og senga..
Gjest Skrevet 28. mars 2008 #2 Skrevet 28. mars 2008 Jeg tror du først og fremst bør vurdere å få deg en mann med baller. Ellers lurte jeg litt på om jeg kan ha skrevet dette innlegget i søvne, helt til jeg kom på at jeg vasser i kjoler og smykker og dill og antakelig banner myyyyyyyye mer enn deg.
Lille Ollebolle Skrevet 28. mars 2008 #3 Skrevet 28. mars 2008 Syns ikke du bør forandre deg jeg! Du høres ut som ei flott dame! Eneste du kanskje kan tenke på er det med banning og aggresiv oppførsel i trafikken.. Det syns jeg er en uting både for kvinner og menn... Hvis det er for mannen din sin skyld du vil være mer feminin, så foreslår jeg fint undertøy, neglelakk på tærne, og deilig parfyme :-)
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #4 Skrevet 28. mars 2008 bruker jo fint undertøy, ikke en sloggy i sikte i min undertøyskuff og parfyme bruker jeg hver dag.. Har ikke noe pene ben så neglelakk på tærne synes jeg blir for mye fordi jeg fremmhver en "stygg" del av meg selv.. MEN jeg skal se om jeg finner en farge som er ok på bleke, "stygge" føtter Lurer egentlig litt på om kritiken kommer fordi vi ikke har det bra i forholdet eller kanskje bare for at han ikke har baller nok.. *fnis* Jeg har jo aldri vært feminin, aldri macho eller, men midt i mellom. Det vet han og visste han da vi ble sammen.. Kanskje han ikke føler at han trengs.... Eller at han tar seg av barna for mye når vi er ute.. Jada, jeg vet jeg burde ha snakket med han om det, men er ikke sikker på om jeg orker enda fler krangler og syting fra hans side..
Gjest Skrevet 28. mars 2008 #5 Skrevet 28. mars 2008 Klart, da finner han noe som kan være et potensielt svakt punkt, og går for det. Hvordan hadde han reagert om du påpekte at du syntes han var umandig? Det er jo det verste en mann kan få høre, virker det som.
Inga Bling Skrevet 28. mars 2008 #6 Skrevet 28. mars 2008 Synes du skal gjøre akkurat det. Anklage han for å være lite maskulin ettersom du må fikse ting selv. Han vil nok egentlig ha noen som kan beundre hans evner som mann, men ettersom du faktisk klarer det meste selv blir han overflødig. Det hjelper han ikke å være mann i det hele tatt.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #7 Skrevet 28. mars 2008 Syns heller det høres ut som mannen din trenger baller ja. Han bør godta deg som du er. Du har vel ikke forandret deg etter dere ble sammen, bortsett fra at du har fått småbarn. Mener ikke at man skal forfalle når man får barn, men naturlig man ikke får like mye tid til dill og dall + at man går rundt og lukter gulp.
Willemo Skrevet 28. mars 2008 #8 Skrevet 28. mars 2008 Syns du hørtes skikkelig flott ut jeg! Jeg kan være med på alle de punktene du ramser opp som beskrivende for meg selv. Likevel har jeg aldri kommet på at jeg ikke er feminin nok, hehe. Det å utstråle selvsikkerhet og styrke, kan fint kombineres med femininitet. Jeg syns ikke barbie-nikkedukker er feminint i det hele tatt. Vær den du er, og ikke prøv å ta på deg en rolle du ikke føler deg konfortabel med. Det blir garantert ikke noe femi.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #9 Skrevet 28. mars 2008 Da tar jeg det dit hen at jeg er ok feminin, må bare appelere til mannen min sin manlighet ( først se om jeg finner noe igjen av den *knegg*) Takk for svar alle sammen, håper dere får en flott dag og en enda flottere helg!!
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #10 Skrevet 28. mars 2008 hvorfor skulle du forandre deg da? Har du vært mer feminin før? Eller har han valgt deg slik du er nå og deretter funnet ut at han syntes du skal forandre deg? Du skal være den personen du er, om man prøver å forandre seg for andre så ender man opp ulykkelig. Så må jeg si at det ikke har noe med å være feminin å alltid si dseg enig med mannen og vente at han skal hjelpe med allt da. (ihvertfall ikke i min bok.) Men så er jeg ikke så feminin selv, Sminke bruker jeg aldri (grunnet allergi.) Jeg er heller sjelden fjonget opp på noen måte, og jeg hater vesker. Klarer bare ikke å gå med det. Men jeg er idag den samme som mannen valge å bli sammen med når vi møttes. Så hadde han kommet og bedt meg bli mer feminin hadde jeg bare ledd av han, det er bare ikke hvem jeg er. Og ville han så absolutt ha noen mer feminin så fikk han finne noen annen for da er det ikke meg han vil ha.
Tally Skrevet 28. mars 2008 #11 Skrevet 28. mars 2008 Det er omtrent slik jeg ville beskrevet meg selv også :-) Jeg har forresten et par superfeminine sko som til og med er vonde å sitte med.... Sier seg selv at jeg ikke bruker de for ofte, he, he. Ellers har ikke mannen klaget på noen manglende feminitet, jeg tror han setter pris på at jeg kan ordne opp i det meste selv. (Sånn rent bortsett fra at jeg er lat/makelig anlagt og overlater gjerne arbeid til ham..)
Lykke X 4 Skrevet 28. mars 2008 #12 Skrevet 28. mars 2008 Du høres ut som ei trivelig og tøff dame. Hvorfor skal mannen din forandre deg? Er han ikke glad i deg akkurat som du er?
Ikkelektuell Skrevet 28. mars 2008 #13 Skrevet 28. mars 2008 Høres ut som mannen din kunne vært enig i amerikanske(?) Maxims kåring av Sarah J. Parker og Madonna som verdens mest usexy kvinner. Fortsett som du er, og etter hvert så må han vel lære seg å leve med selvtilliten din.
♥Prinzessin♥ Skrevet 28. mars 2008 #14 Skrevet 28. mars 2008 Slutt med trafikkaggresjonen. Ikke for å bli mer feminin, men for å være en kvalifisert og behersket innehaver av førerkortet. For pokker!
Gjest Skrevet 28. mars 2008 #15 Skrevet 28. mars 2008 For en idiotisk ting å si for en kjæreste! Det er hans jobb å få deg til å føle deg som verdens flotteste kvinne! Ellers får han finne seg ei fra Fillipinene :s Er han maskulin nok for deg?
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #16 Skrevet 28. mars 2008 Signerer de svarene du har fått, det er nok flere av oss:) Kul dame, du:) De eneste gangene mannen min klager over at jeg er litt "ufeminin" er når jeg kommer med DEN konge-rapen etter inntak av en bedre halvliter øl. He he - jeg kan jo godt forstå akkurat den da:)
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #17 Skrevet 28. mars 2008 Høhøh, jeg får alltid høre at jeg er en mann i kvinnekropp, trass i at jeg sminker meg, bruker høye hæler og har pupper. Sånn er jeg og takler du det ikke, så er det jævlig synd for deg.
Gjest Skrevet 28. mars 2008 #18 Skrevet 28. mars 2008 Jeg synes du er sexy i fremstillingen av deg selv, hold på det som gjør deg til deg! Ellers er et par store øreringer og glossy lepper nøkkelen til å se feminin ut uansett antrekk
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2008 #19 Skrevet 29. mars 2008 HI igjen her.. Takk for støtten alle sammen.. Jeg bestemte meg egentlig for å la det hele ligge, MEN så kom mannen min med flere ufine komentarer mens vi hadde gjester for så å slenge etter meg at "Det er jo du som er mannen i forholdet", at jeg var macho og at jeg var jo mer mann enn han.. Hater at han blir sånn foran folk, det er jo ikke noe koslig for noen når han gjør sånn. Ventet til gjestene hadde gått før jeg spurte hva i helvete han mente og fikk " skal du være sur nå igjen?" *vifte rødt flag foran sinna KU* Hele endte med at han mente å si at jeg er tøff. Jeg snakket for tøft og var egentlig litt for tøff for mitt eget beste. Spurte han om han ville ha ei barbie så skulle han få det, men nei det ville han jo ikke. Var ikke helt sikker på hva han ville at jeg skulle være, men han ville ha mer sex. Ja, ok sexlivet er labbert, men med en mann som kommer med ekle komentarer ofte og et råtøft svangerskap etterfulgt at masse hormonproblemmer er det ikke bare å skru på en bryter, jeg klarer ikke oppdrive lyst på mannen min fordi han er så negativ og forlanger assistanse hver gang han skal gjøre noe. Jeg tror dette kanskje bare er en fase, hvorpå han føler seg lite mann. Det eneste han snakker om i samtalene våre er manglende sex eller så mener han at alt er ok. Så iallefall så for å teste teorien om hvor mye han misslikte mitt image, eller om det kunn gikk på manglene sex sa jeg at jeg kunne godt legge meg til en mer feminin stil, men det kom til å koste endel. Regnet med at han kom til å si nei, ikke f*** du trenger ikke det, men neida der tok jeg feil.. Han, som snur på hver krone sa at jeg fikk shoppe det jeg følte jeg trengte koste hva det koste vil.. Har litt lyst til å tømme kontoen hans ( ligger jo langt unna min egen i dette tilfelle ) og få masse nye klær, men på den annen side er det jo et prinsipp også.. Noen som har noen tips til hva jeg skal gjøre nå? Gi f*** i hele skitt mannen og fortsette som før , tømme konto og fortsette som før? Snakke enda røffere? Drite han ut foran vennene våre?
Gjest -<<- Skrevet 29. mars 2008 #20 Skrevet 29. mars 2008 Drit ham ut foran vennene deres. Tøm kontoen. Dump ham. I den rekkefølgen.
badass_suburban-mom Skrevet 29. mars 2008 #21 Skrevet 29. mars 2008 Kjøp ei diiiger,lekker Hèrmes-veske,fylt til randen av rådyrt verktøy! Du må jo se feminin ut mens du fikser saker og ting i huset som han ikke er kar om å klare selv! Faen for ei pyse til mannfolk du har! Synd du har barn med han,ellers hadde jeg foreslått å bytte lås på døra også...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå