Gå til innhold

Opp hver time for å putte inn smokken...

Anbefalte innlegg

Skrevet

argh!! Blir så trøtt og lei av å stå opp minst en gang i timen på natta for å putte inn smokken på snuppa. Noen andre som har erfaringer med dette? Fins det noe å gjøre for å forbedre dette? Blir det bedre på sikt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er ho da? Her gikk det seg til etterhvert. Han mista smokken, men etterhvert sov han så godt at han sov videre uten smokken.

Skrevet

er 3 mnd, så kan ikke finne smokken selv heller :P

hvor gammel er din?

Skrevet

Ikke gi smokken så ofte. La ungen gråte en stund. Etter noen netter har det bedret seg. Det var det vi gjorde. Nå er tulla 8 mnd og jeg er inne kanskje 1 gang og gir henne smokken. Hun var også sånn at hun skulle ha smokk hver time. La masse smokker i sengen hennes og øvde på dagtid at hun skulle ta den i munnen selv. Nå fikser hun det som regel selv om natten.

Skrevet

Nei, det er ikke så lett når de er så små nei. Min er snart 1 år og da er det jo litt annerledes. Har sett at det finnes en slags smekke som visstnok skal holde smokken på plass, men har vel egentlig ikke så mye tro på at den virker i praksis. Tror nesten du bare må gi ho smokken og så går det seg til etterhvert.

Skrevet

Har kjøpt en slik smekke, men bare prøvt den litt. Ikke noen kjempesuksess akkurat... :)

håper også at det går seg til snart!!

Skrevet

Vi hadde det akkurat på samme måte når jenta vår var rundt 3 mnd. Det er kjempeslitsomt mens det står på, men det blir bedre.

Nå er hun 6 mnd og nå er det bra. Våkner bare rundt klokken 6 og får smokken og sover da til nesten 7.

Vi har ikke gjort noe forsøk på å endre dette, har bare gått over av seg selv.

Skrevet

Godt å høre at det blir bedre!! Når begynte ting å endre seg hos dere? Må jeg vente til hun er 6 mnd før det blir bedre? :) hehe...håper på snarlig bedring, som du sikkert skjønner...

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Snulla var sånn smokkbaby, og gråt når hun oppdaga at hun hadde mista smokken...senga hennes var rett ved siden av min, og da trengte jeg ikke stå opp for å putte en smokk i munnen hennes...hadde mange liggende i senga.

Skrevet

Fra jenta begynte med smokk, har jeg måtte putte den inn flere ganger iløpet av natten. Helt til en natt jeg var så døsig at jeg ikke "gadd" og putte den inn igjen etter at hun mistet den. Fant fort ut at hun ikke trengte den, for hun bare grynta litt og sovnet videre. Så etter det putter jeg ikke inn smokken igjen når hun mister den. Med unntak av når hun våkner tidlig på morgenen, slik at vi kan drøye og stå opp med kanskje en time.

Skrevet

Men gråt hun ikke etter smokken da? Det gjør nemlig mi jente. Det er litt vanskelig syns jeg å bare la henne gråte når hun er så liten.

Skrevet

Jeg hadde samme problem med min lille jente (hun er bare 6 uker da..). Men jeg fant ut at dette orker jeg ikke, så jeg sluttet å gi henne smokk når hun skulle legge seg på kvelden. Tok heller strevet med å roe henne uten smokk et par-tre kvelder, så gikk det seg til av seg selv. Nå bruker hun bare smokk når hun sover på dagen (hvis hun trenger det da), og da er det ikke så slitsomt å dytte den inn når den faller ut. :-)

Skrevet

Må si at her ble det MYE bedre etter at vi flyttet henne inn på eget rom. Har stilt babycallern et stykke unna senga hennes (oppå kommoden atmed senga) og stilt sensitiviten ganske lavt. Så nå hører jeg ikke all sutringen lengre. Tror nok at hun våkner en del og sutrer, men siden jeg ikke hører henne før hun blir kjempesint så står jeg jo ikke opp. Og da sovner hun stort sett av seg selv igjen.

Når hun sov på vårt soverom så skjemte vi nok henne bort med å gi henne sutten hver gang hun ga fra seg en liten lyd. Ikke bevisst, men det er ikke alt man gjør i halvsøvne som er bevist - hehe.

Vi flyttet henne på eget rom når hun var 4,5 mnd.

Skrevet

Vi har flytta henne til eget rom allerede, i håp om å få bedre nattesøvn (hun kunne være våken i flere timer midt på natta og pludre og skvaldre). Jeg syns på en måte at hun sover bedre. Hun er i alle fall ikke våken i flere timer i strekk. Men før vi flytta henne inn på eget rom, sov hun lenger enn en time i strekk før hun måtte ha smokken putta inn. Så jeg vet ikke hva som er best eller verst...

Når hun våkner, så er det skikkelig gråting - vi bruker ikke babycall siden rommene ligger vegg i vegg og vi har dørene oppe, og vi hører henne godt når hun setter i gang.

Nei, jeg vet ikke. Vurderer å avvenne med smokk, men har lita tru på det - tror at snuppa har et stort suttebehov.

Nå lurer jeg på om at det er fordi hun er sulten at hun sover så urolig...

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...