Gå til innhold

vegetarmiddag?

gifteklar gravid og kvalm

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi skal ha gjester på lørdag og hun ene spiser ikke kjøtt eller fisk, noen tips til hva vi kan lage??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

eller enda lettere.. taco! :) da kan denne personen bare la vær og ta kjøtt, mens dere kan spise det..

Gjest Jawhol
Skrevet

lasagne, jeg har ei vennine som er veggis og hu lager den ofte, nydelig.

Jeg har ikke akkurat oppskriften ,men har innholdet da:)

kutt løk, paprika, aubergine, sqash(husker virkelig ikke hvordan det skrives) rasp gulerot, champignon, dette wokes lett i panna, dryss litt chilli pulver over, tøm Dolmino pasta saus over, (den som er ekstra krydret) kokes i non min.

lag hvit saus, ha i hvit ost og småkok til osten har smeltet

pastaplater

Legg dette legvis i ei form, stekes i ovnen, tid står på pastaplatepakken.

serveres med frisk salat, godt brød og tatziki

snadder:)

Skrevet

ja det var lurt :) men er det vanlig å spise taco uten kjøtt da, det hørtes fryktelig stusselig ut :) hehe

Skrevet

nam :) dette hørtes jo kjempegodt ut :)

Skrevet

jeg spiste ikke kjøtt før.. men taco var godt selvom:) man tar jo takosaus og rømme osv på også, blir smak av det å! :)

Gjest Jawhol
Skrevet

ps: det fins egne poser med veggis taco som du får kjøpt på butikken, skal kokes i noen min i kaserolle, tror det er noen bønner og greier oppi:)

Skrevet

Jeg fant dette på internett:

"Soya som alternativ til kjøtt og fisk.

Man får kjøpt frossen soyakjøttdeig eller soyabiter som kan brukes akkurat som vanlig kjøttdeig eller kjøttbiter. De inneholder sunnere fett enn kjøtt og hvis man bruker den i retter som gryteretter, lasagne, spagetti bolognese og som pizzafyll, vil du knapt merke forskjell".

http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=393913

Skrevet

Hva med taco for eksempel? Du kan både servere kjøttdeig og bønnestuing, så kan hun velge bønnestuingen. Mange ikke-vegetarianere også som syns det er godt med bønnestuing. Veldig enkelt å lage. Hermetiske kidney-bønner (røde bønner/salat-og grytebøner) kokes opp og moses sammen med tacopulver (samme som man har i kjøttdeig) og vann.

Har ofte besøk av vegetarianere og da lager jeg alltid vegetarisk mat til alle, men noen retter kan være litt innviklete - kommer an på hvilken type mat du pleier å lage og hvor kresen du er.. :-)

På mange Meny-butikker selges det pakker med frossen vegetarisk "kjøttdeig" som du kan ha i gryteretter, lasagne, til taco o.l.

Ellers kan du jo lage pizza uten kjøtt da..

Skrevet

http://aperitif.no/index.db2?dosok=1&notnew=1&start=0&result=1&vistype=3&match=canneloni&kokebok=ja&oppskriften=100423&artikkel=&bartender=&kokebok=ja&pollisten=

http://www.dagbladet.no/magasinet/2008/02/27/528134.html

Oppskrifter på canneloni med chili, cottage cheese og persille, som er enkle å lage, og pizzapannekake, som jeg har servert fler ganger til både familie og venner, med stor suksess. Ellers er det jo masse andre gode oppskrifter både på aperitif.no og Magasinet.

Skrevet

veggiser spiser taco, og der gjør de i mexico også. Kjøtt er jo luksus. Ser ver med guacomole og bønnemos.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...