Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #1 Skrevet 28. mars 2008 Ser vi er flere som har spørsmål ang det å gi brød i stedet for grøt fra 6,5 -7 mnd. Spørmålene gikk vel ut på; hvor tidlig, hva man har på skiva, hvordan introdusere, om de kan få brød selv om de ikke har tenner? Tror det var det. Noen som vil dele sin erfaring med oss?
Rockstarmom&SuperIngrid Skrevet 28. mars 2008 #2 Skrevet 28. mars 2008 Jeg var også redd for å gi tulla mi brødskive i starten. Hun fikk sin første tann når hun var 7 mnd, vi begynte med brød omtrendt sammtidig. Det vi må tenke på er at barn er veldig flinke til å mose maten i ganen, så de trenger ikke tenner for å spisen myke brødskiver. Burde kanskje ikke gi de skorpa (men det vet vi da)... Det var litt vanskelig og nytt for henne i starten, men nå går det som en lek og hun elsker å spise selv.. :-) Hvis man er usikker på hav man skal ha på skivene i starten, kan det være lurt å begynne å smøre på pålegg som man vet at barnet liker f.eks fra et av fruktglassene. Det gjorde jeg, og det funka kjempebra..
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #3 Skrevet 28. mars 2008 Takk for svar. Dytter lit, for ser vi er mange som lurer:)
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #4 Skrevet 28. mars 2008 Jeg begynte så smått å gi gutten min brød da han var seks måneder. Første forsøk var med smuler.. Andre forsøk var med oppskjærte små terninger. Nå er han snart 9 mnd og jeg deler skiva i 4 og gir han i hånda. Han spiser selv, og koser seg veldig med brødskiva si. Han spiser skorpene også. Begynte med å gi han en skorpe jeg hadde skåret av skiva, så hadde han noe i hånda mens jeg matet han. Pålegg: alt smørbart (leverpostei, prim, kaviar, makrellitomat, smøreost)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå