Gå til innhold

om to venninner flytter sammen og begge har overgangsstønad...

Anbefalte innlegg

Skrevet

gjelder samme reglene om at man får den i 12mndr da? eller den fulle tida?

hørt det er 12mndr hvis man flytter sammen med en kjæreste.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror dette bare gjelder med en kjæreste ja, så med mindre de er i ett forhold så tror jeg ikke at det skulle bety noe.

Skrevet

okay:) for det blir vel nesten som et kollektiv, og med det bør man vel få overgangsstønad?

Skrevet

Ja, overgangsstønaden går jo ut på at en er alene med omsorgen.

Skrevet

Om det fungerer som et bokolektiv, med separat økonomi, tror jeg det går greit.

Skrevet

du får beholde OS om det da ikke er kjæresten din. :D

Skrevet

Hmmm. Men hvordan kan man vite at de ikke er lesbiske? Eller hvis man flytter i kollektiv med en mannlig venn?

Skrevet

okay:) takk for svar dere:)

vi er to venninner som bor i en by vi kun kjenner hverandre. og ho er alene, jeg blir det snart. så da tenkte vi det kom til og bli billigere og bo sammen, dele på husleie, strøm osv.

+ at man slipper og sitte hjemme og sture alene når ungene sover:)

Skrevet

Beholder nok pengene ja, jeg bodde hos foreldrene mine og fikk "full pott" da jeg fikk eldstemann...flte meg ikke trygg på å bo alene da med en liten en....

Skrevet

Det nå umulig for dem å vite om det er et samboerskap eller et bofelleskap, men må man opplyse at man skal bo i bofelleskap da ? Mister man os hvis man flytter hjem til foreldre en stund feks?

Man kan vel heller risikere at de kommer hjem for å sjekke om de opplsysningene du har kommet med er riktig.

Jeg leide et hus med en venninne da hun hadde os, skjedde ingenting utifra det. Vi hadde jo ikke felles økonomi.

Skrevet

nei mister ikke når man flytter hjem til foreldrene sine.. der bodde jeg med en gang vi hadde fått mini og jeg fikk de pengene jeg skulle ha:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...