madammen med tulla og fødeklar Skrevet 28. mars 2008 #1 Skrevet 28. mars 2008 jeg har en datter på ca 10 mnd og klarer ikke å få henne til å sove gjennom hele natten. jeg er desperat etter søvn så kan noen av dere dele deres gode råd?? hun får mange måltid om dagen og flaske når hun legger seg. om natten får hun bare vann fram til kl 06 da får hun en flaske melk til frokost. jeg lar henne skrie og roe seg selv om natten etter at jeg har gidd henne flaske og smukk men hun lærer liksom ikke. tror hver natt i 3-5 tiden at det er melk. og holder det gjerne gående fra kl 3 til 5-6. Vi har nettopp flyttet og har vært inne på tanken at det var det, men sant skal sies at hun er mye flinkere og roligere om natten nå som hun har eget rom ( og våkmer ferre ganger her). hun er en bli og tillitsfull jente og viser inegn tegn på at hun er redd på noen måte. Er det noen som har noe tips eller som kan fortelle meg hva jeg gjør galt??? skal begynne på skolen nå og er nødt å ha nattesøvn!!! Tusen takk om noen kan hjelpe!!!
Sivalur Skrevet 28. mars 2008 #2 Skrevet 28. mars 2008 Når hadde dere avvenning fra puppen da? Eller evt fra flaske med melk om natten? Når vi gjorde det så var det pappa'n som trøstet første natten, jeg sov et annet sted i huset. Vil forslå at pappa'n til barnet går inn når hun våkner på natten, og ikke gir vann men bare smokken, legger henne ned og sier nå er det natt, nå må du sove. Må gjerne gjentas i 'det uendelige' men min erfaring er hvertfall at da funker det etterhvert. Evt får du kontakte soveKarin på www.sovekarin.no... Lykke til!
Skrullemor Skrevet 28. mars 2008 #3 Skrevet 28. mars 2008 La pappaen ta henne opp om natten, gi henne litt vann og legg henne igjen, da kjenner hun ikke lukten av deg=mat:-). det funket hos oss iallefall og husk tolmodighet, tolmodighet, tolmodighet!!!=) Håper det hjelper for dere og.
madammen med tulla og fødeklar Skrevet 28. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 28. mars 2008 takk for svar. jeg får slutte med vannet da. det er mange uker siden hun fikk melk på natten. trodde det skulel ta en 3-4 netter jeg. men men.. får som sagt prøveuten vann.
madammen med tulla og fødeklar Skrevet 28. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 28. mars 2008 takk men tror ikek det funker med mannen, jeg ammer ikke så er ikke melke lukt og hun blir enda mer i 100 og vill når han kommer. så tror det er best jeg gjør det. jeg er litt mer streng og bare legger henne ned og sier natta men shan smiler og duller osv.. heheh (han klarer ikke la være)
Sivalur Skrevet 28. mars 2008 #6 Skrevet 28. mars 2008 Og uten deg - som Skrullemor sier så forbinder hun deg med mat - og sikkert også kos - mer enn hun gjør med pappa'en. Nå får han ta noen netter med avvenninn så får du sove med ørepropper.. Sov godt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå