Gå til innhold

Stort fundus mål!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på kontroll hos legen i går, og han syntes jeg hadde ett veldig stor fundus mål. Er 28+0 og 32 cm. Så han ville sende meg på ul for å sjekke at alt var i orden. Er det noen som vet hva det kan være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan ligger målet i forhold til kurven da??

Stort barn?? Eller at du bærer barnet høyt??

Lykkt til!

Skrevet

Har hatt stigende kurve hele tiden. Vet ikke om det er stort barn. Det hadde vel ikke vært nødvendig med ul dersom jeg bare bærer barnet høy? Jeg har ganske kort rygg, så det kan jo bare være det. Men jeg bare håper at alt er bra med junior.

Skrevet

Jeg hadde stort SF mål i forrige svangerskap og nå i dette. Ble også sendt på ekstra UL - der konstaterte de at barnet var på det jevne og tippet en fødselsvekt på 4 og 4,5 kg. Gutten min var kun 3414 når han kom, 9 dager før termin. De tok litt feil kan du si.

Skal nevnes at jeg er kort i overkroppen og har en enorm svai i ryggen - dette gir høyt SF mål. Så er ikke bekymret over stort barn denne gang :)

Det er jo kjempe bra at du får en ekstra UL - nyt det! :)

Skrevet

Ikke bekymre deg, jeg har ligget utenfor normalområdet med begge mine og har født normalt barn på 3,3 kg og 54 cm. Jeg har svært langt liv, og livmoren går nå nesten 10 cm over navlen (er i uke 28). Jeg har blitt sjekket mht mye fostervann begge gangene, men alt er som det skal. Har bare en stor livmor. Det underlige er at magen ser liten ut, fordi den er så lang liksom. Mange som ikke kan se at jeg er gravid, enda fundusmålet mitt er utenfor alle skraverte felter.

Skrevet

Det trenger ikke være noe galt. Kanskje du bare bærer ungen på den måten, det fikk jeg beskjed om. Var på første måling av symfysen i uke 23 og da var den på 28 cm. Jeg er lang i overkroppen, og livmora er kommet opp til ribbeina allerede. Får spark i ribbeina allerede:) (er i uke 26 imorgen).

Det er fint du får ekstra ul og sjekk for å se at alt er bra, og det er det nok også! Lykke til og kos deg me å se den lille enda en gang :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...