Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #1 Skrevet 28. mars 2008 Vi sliter med å innføre faste sovetider og rutiner på dagtid, har dere det? Nå er det ca slik her, ikke fornøyd med rutinene på dagtid.... Glad han sover hele natten, da...: 06-07: Kos, morgenstell og frokost (200 ml) 07-10: Ingen rutiner dessverre- dusjer hvis jeg kan, noen ganger sover han en time i dette tidsrommet, hvis ikke bruker vi vippestol/teppe. 10/11: Lunsj (200 ml) 12-13/14 (væravhengig hvor lang turen blir): Trilletur (sovner alltid på tur) 14/15: Middag (200 ml) 15-18 Kos, lek og trilletur hvis fint vær (Skulle gjerne hatt en halvtime med søvn her, men han bruker ikke å være trøtt) 18: Evt bad (3 g uken), kveldsstell 19: Kvelds (200 ml) 19:30-20 Leggetid
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #2 Skrevet 28. mars 2008 Vi har enda ikke startet med rutiner på dagtid, og mini er 7mnd nå. går bare fint det, men passer på at han ikke sover etter kl.16 for da er han ikke trett når han skal legge seg i halv syv tiden. Da han var 3-4mnd hadde vi heller ingen rutiner på dagen, da gjorde han akkurat slik han gjør nå, sover når han vil Funker greit her, han sover hele natten, så da er jeg fornøyd. Men kan jo være lurt å ha en fast tid på ettermiddagen, som han ikke sover etter. Slik at han er trett når han skal legge seg Rutiner faller på plass etterhvert, ikke noe å stresse med mener jeg
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #3 Skrevet 28. mars 2008 Vi har heller ingen rutine på dag tid. Jenta mi er 4mnd. Hun sover til forskjellige tidspunkter hver dag. Men har 3 hviler hver dag, men det er forskjellig hvor lenge de varer! Syns det er vanskelig å få faste soverutiner.. men er jo mye ute og farter så ville vært vanskelig å holde det samme hver dag. Hun legger seg til samme tid hver kveld.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #4 Skrevet 28. mars 2008 Ok, sikkert lurt å la de styre selv en stund til, ja. Kanskje jeg ikke skal stresse så mye med rutinene likevel, bare holde på spisetidene og leggetid. Nå sover han heldigvis, deilig.... God helg! :-) HI
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #5 Skrevet 28. mars 2008 Skjønner ikke helt hvorfor det er et problem at det ikke er mer rutine på dagtid? Husk at du er veldig priviligert som har en som sover hele natten, det er ikke vanlig. Hilsen sliten mor
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #6 Skrevet 28. mars 2008 Klart jeg er glad for at han sover hele natten...! Jeg er veldig takknemlig. Hvis det er noe trøst, så vet jeg hvordan det motsatte føles og. De første seks ukene skrek han opptil 12 timer i døgnet. Til slutt fikk vi hjelp fra en lege som fant ut hvorfor han hadde kolikk, og nå får han MME fra apoteket. Hilsen HI - som vet veldig godt hvordan det er å være sliten mor
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #7 Skrevet 28. mars 2008 Huff, nå fikk jeg dårlig samvittighet for at jeg svarte så surt. Er bare så sliten, vanskelig med søvn for gutten både dag og natt.
Ezmeralda Skrevet 28. mars 2008 #8 Skrevet 28. mars 2008 Min er snart 5 mnd og sover om natten, bortsett fra de 4 gangene han skal ha mat... :-) På dagtid har vi heller ingen rutiner. Har forsøkt å få det, uten å lykkes. Han sover når han vil eller når jeg går på tur, så lenge han ikke er helt uthvilt, da. Da er det ramaskrik om han må ligge i vogna. Skulle gjerne hatt ihvertfall en tid på dagen hvor han sov fast. Lettere å planlegge ting da og lage avtaler. :-)
*1+1=2 små* Skrevet 28. mars 2008 #9 Skrevet 28. mars 2008 jeg.har.problemer.med.tastatur.derfor.punktum.mellom.ordene!! vi.har.bare.en,rutine...hun.sover.rundt.kl.12.om.dagen!=) Ikke.stress.så.mue.med.det
*1+1=2 små* Skrevet 28. mars 2008 #10 Skrevet 28. mars 2008 nå er det bedre igjen;) Som sagt..den eneste rutinen vi har er at hun sover rundt 12, hvis vi ikke har sovet ganske lenge på morran!HUn får egentlig bestemme helt selv hvordan hun vil sove om dagen, merker det fort om hun blir trøtt:) hn er 4 mnd. nå på søndag
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå